Het Zweedse concern INDISKA heeft onlangs aangekondigd de Nederlandse markt te willen betreden. Dit meldt het bedrijf Customerfactory uit Den Haag. Met een rijke historie van ruim 110 jaar en bijna 100 winkels is INDISKA een begrip in Scandinavië op het gebied van fashion, interieur en accessoires. Na de introductie in Duitsland in 2014 is het nu de beurt aan Nederland om kennis te maken met het Bohemian Modern lifestyle merk. Gezien de populariteit van Scandinavisch design is Nederland een interessante markt voor de Zweedse retailer. INDISKA zet in op minimaal 20 winkels in Nederland.
Bohemian Modern lifestyle
Het lifestyle merk INDISKA staat voor een unieke mix van fashion, interieur en accessoires. Met het onderscheidende assortiment wil INDISKA haar passie voor India, het ambachtelijk handwerk, de kleuren en de materialen, delen met haar klanten. De Indiase invloeden worden met Scandinavisch design gecombineerd. Deze combinatie resulteert in een geheel eigen INDISKA stijl en uitstraling. De Bohemian Modern lifestyle van INDISKA staat voor kleuren, patronen en energie.
Franchise
INDISKA stores bevinden zich vooral in winkelcentra en drukke stadscentra. Gemiddeld zijn de stores 225 m2 groot. In Nederland wil INDISKA de stores exploiteren door middel van het franchisemodel. Vanuit het hoofdkantoor ondersteunt INDISKA de franchisenemer onder meer op het gebied van storedesign, inkoop, training en opleiding en lokale marketing.
Over INDISKA
Het Zweedse familiebedrijf INDISKA is in 1901 opgericht. De directie wordt gevoerd door de tweede en derde generatie van de familie Thambert. Anno 2015 is INDISKA met bijna 100 winkels actief in Zweden, Noorwegen, Finland, IJsland en Duitsland en online aanwezig met haar INDISKA Shop Online.
In 2013 behaalde het concern een omzet van ruim EUR 100 mln. Er werken in totaal circa 700 medewerkers.
')}