Nieuwe directie Vital Food Group B.V.

Datum: mei 31, 2022

Utrecht – Per 16 mei is er een wijziging in de directie van Vital Food Group B.V., de moederorganisatie van Bakker Bart en Bakerstreet, doorgevoerd. 

Herbert Schalkwijk, algemeen directeur van Vital Food Group B.V., heeft het bedrijf verlaten en wordt opgevolgd door Siad Awwad. Schalkwijk blijft wel als aandeelhouder betrokken bij de groep.

De Vital Food Group is klaar voor de volgende fase in haar ontwikkeling, waarmee zij de nummer 1-positie in Nederland op ontbijt, lunch, koffie en tussendoor nog sterker wil gaan neerzetten.

Siad Awwad treedt als nieuwe algemeen directeur toe tot de directie van Vital Food Group. De directie zal verder vanaf 16 mei bestaan uit Henri Froeling, operationeel directeur en Dirk van der Werff, financieel directeur.

Vertrekkend algemeen directeur Herbert Schalkwijk heeft gezorgd voor rust en eenheid onder de Bakker Bart-franchisenemers. Daarnaast heeft hij de integratie van Bakker Bart binnen de Vital Food Group vormgegeven. Onder zijn leiding heeft e-commerce een vlucht genomen, is er een nieuw conditiestelsel vastgesteld en is er een start gemaakt met de Bakker Bart-formule van de toekomst.

Siad Awwad is een gedreven en ervaren retailer met een sterke focus op het bouwen van merken en het sterk laten groeien van organisaties, zowel fysiek, als online. Awwad heeft in senior managementposities gewerkt binnen fashion retail bij WE Fashion en Mexx, binnen foodretail bij Marks & Spencer en de laatste 9 jaar als CEO bij kleertjes.com, een pure online retailer.

Over Vital Food Group

Vital Food Group B.V.is de holding van Bart’s Retail B.V. (Bakker Bart), Bakerstreet Services B.V. en is gevestigd in Utrecht. Vital Food Group vormt een unieke foodservice platform, dat in de groeiende en sterk veranderde foodservicemarkt aan de huidige en de toekomstige partners nog meer toegevoegde waarde zal bieden. Bart’s Retail is de franchisegever van Bakker Bart. Bart’s Retail opende in 1977 de eerste Bakker Bart in Nijmegen en groeide in de afgelopen jaren door naar meer dan 145 winkels, die verspreid zijn over het hele land. Bakerstreet heeft zich vanaf 1998 ontwikkeld van een franchise-lunchconcept tot een zelfstandige multi-brand operator. Zij ontwikkelt en faciliteert verschillende formules in de wereld van foodservice.

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.