Vliegende start meubelhuisshow Euretco Wonen

Datum: september 11, 2014

Na een intensieve voorbereiding vond afgelopen maandag 8 en dinsdag 9 september de aftrap plaats van de meubelhuisshow van Euretco Wonen. Hoe zouden ondernemers reageren op de nieuwe modules? De reacties waren zeer lovend. “Wij vinden het erg goed dat er duidelijk rekening is gehouden met de wensen en behoeften van ondernemers in de nieuwe plannen.” Dit zegt Jeroen Helmink van Helmink Wonen uit Vorden. “Euretco heeft een grote en positieve slag gemaakt om voor de toekomst een goede samenwerkingspartner te zijn. Door de nieuwe modules worden we veel flexibeler – wat ook nodig is in de huidige markt – en hebben we meer kans om onze eigen identiteit nog sterker neer te zetten. Een compliment aan het professionele en gezellige team van Euretco Wonen dat een prachtige collectie heeft uitgemonsterd in een zeer korte tijd!”

Euretco Wonen biedt ondernemers voortaan de keuze uit een nieuwe menukaart van prijs-/ stijlmodules. Hiermee verdwijnen de groepen, waarin sprake was van vaste collecties, en wordt plaatsgemaakt voor een veel flexibelere aanpak; vandaar de benaming ‘menukaart’. Ondernemers die hiervoor kiezen, krijgen voortaan een maximale keuzevrijheid, afgestemd op hun winkel en klantenbestand. Het gaat om de modules Eigentijds, Modern, Landelijk en Tijdloos in de prijscategorieën midden/laag en midden/hoog. Daarnaast blijven de private labels Topform, New Sity en Mix It en de samenwerkingsvorm Het Origineel bestaan.

De menukaart valt in goede aarde bij ondernemers, net als de eerste modules Landelijk en Eigentijds die de afgelopen dagen werden gepresenteerd. “Er was een zeer positieve sfeer in Hoevelaken, met veel persoonlijk contact,” aldus een woordvoerder van Minderhoud Wonen uit Westkapelle. En Piet Nipius, van Nipius Wooncentrum uit Maasdijk, onderschrijft het vernieuwende karakter: “Een helder en compleet beeld richting consument, in prijs en stijl. Flexibel door de grote hoeveelheid tools en diensten zonder verplichtingen. Dit zijn de krenten uit de pap. Euretco Wonen is goed bezig!”

“We zijn vanzelfsprekend blij met zulke positieve signalen en tevreden over de bezoekersaantallen,” zegt Renske Vlakveld, Senior productmanager Wonen. “Ondernemers lieten merken heel enthousiast te zijn over de opzet van ons nieuwe meubelconcept. Het aantal ondernemers dat een intentieverklaring voor opname heeft getekend, lag ver boven verwachting. We verheugen ons dan ook zeer op aanstaande maandag 15 en dinsdag 16 september om hier in Hoevelaken nieuwe ondernemers te ontmoeten en enthousiasmeren.”

Profielschets

Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met ruim 1.900 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij zo’n 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt € 2,3 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, wholesale en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren INTERSPORT, Runnersworld, COACH, Decorette, Vivante, Topform, Libris, Blz. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface, LCKR, Rags en Blue Rebel over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met 320 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.