Thomashuizen is donderdag 28 mei jl. uitgeroepen tot de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2015. Thomashuizen kreeg de prijs uitgereikt door Hans Biesheuvel, Initiatiefnemer ONL voor Ondernemers en Esthrella Khouw Manager Opleidingen en Zakelijke Arrangementen ING. De NFV Franchise Trofee is de enige vakprijs voor franchiseformules die de franchisewereld kent en erkenning geeft op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid.
Thomashuizen heeft in 10 jaar tijd een uitgebreid netwerk opgezet van zorghuizen van zelfstandige ondernemersparen voor mensen met een verstandelijke beperking. De formule is ISO gecertificeerd en biedt kleinschalige alternatieven voor reguliere zorg tegen scherpere kosten. De jury werd geraakt door zowel de professionaliteit als de passie en het bewijs dat een conceptuele benadering kansen biedt in de zorgsector.
Kortom: een bedrijf dat volop in beweging is en goed inspeelt op de zorgbehoefte. Dit maakt Thomashuizen tot de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2015. Naast Thomashuizen waren ook Bailine en Kwalitaria genomineerd voor de NFV Franchise Trofee. De vakjury heeft de genomineerden op een aantal punten beoordeeld, waaronder hun verdienmodel, de organisatie, de kwaliteit en kwantiteit van mensen, investeringen en de gerealiseerde groei.
Nominaties
De nominaties worden elk jaar door de leden van de NFV gedaan. Uit de nominaties volgen 10 organisaties met de meeste stemmen. Deze organisaties zijn getoetst op basis van vooraf gestelde kwantitatieve en kwalitatieve parameters (o.a. 5-jaarlijkse hertoetsing van het contract en het aantal franchisevestigingen). Hieruit zijn de 3 genomineerden gekozen. De genomineerden hebben zich 14 april jl. aan een vakjury gepresenteerd en deze vakjury heeft Thomashuizen als uiteindelijke winnaar gekozen. De NFV Franchise Trofee wordt mede mogelijk gemaakt door de ING.
Over de Nederlandse Franchise Vereniging
De Nederlandse Franchise Vereniging is de overkoepelende belangenorganisatie van franchisegevers in Nederland. Onze hoofddoelstelling is het bevorderen van een gezonde en evenwichtige ontwikkeling en groei van Franchising in Nederland. Uit de hoofddoelstelling van de Nederlandse Franchise Vereniging komt ook de visie van de vereniging voort. Dat is enerzijds het zijn van een Kennisplatform op het gebied van Franchise en anderzijds de belangenbehartiging voor de bij de NFV aangesloten leden.
In 2014 werd door zo’n 745 formules vanuit een kleine 30.000 franchisevestigingen en 290.000 medewerkers een omzet gerealiseerd van ruim 31 miljard. Wordt daar de omzet van de eigen filialen bijgeteld dan wordt de totale omzet circa 51 miljard.
')}