The Athlete’s Foot in actie voor Serious Request

Datum: december 23, 2015

Heerlen is dit jaar de stad van het Glazen Huis, waarin drie DJ’s zich een week lang laten opsluiten voor het goede doel van Serious Request. In samenwerking met de store in Heerlen organiseert The Athlete’s Foot Nederland een opvallende challenge. De opbrengst, gecombineerd met acties in de winkel, bedroeg gistermiddag ruim 1.500 euro. Een mooi bedrag, bestemd voor het doel van dit jaar: steun aan kinderen en jongeren in oorlogs- en conflictgebieden.

Wat is de challenge? Een stormbaan van maar liefst dertig meter waarover  deelnemers zo snel mogelijk voor het goede doel overheen moeten gaan. Al in de vroege ochtend van 18 december stond het team van The Athlete’s Foot klaar om alle voorbereidingen te treffen voor het stormbaanspektakel begon. Ook de winkel werd in een ‘Serious Request’-jasje gestoken.  Presentator Juvat Westendorp, bekend van o.a. GTST en So You Think You Can Dance, enthousiasmeerde het publiek om mee te doen. Steeds meer mensen namen de uitdaging aan en gingen zo snel als ze konden over de stormbaan. De prijs – een jaar lang gratis sneakers – stimuleerde de deelnemers tot recordtijden.  In de winkel van The Athlete’s Foot in Heerlen was Crep Protect aanwezig en zorgde samen met de DJ’s (Serious Talent!) voor een creatieve sfeer. Voor 2 euro konden consumenten hun sneakers compleet schoon laten maken door het enthousiaste team van Crep. Er zijn er flink wat gereinigd voor het goede doel.

Als extra promotie doneerde Crep Protect van elk verkocht busje Crep Spray 1 euro aan Serious Request. Deze actie was niet alleen geldig in de lokale winkel in Heerlen, maar ook in alle andere 54 The Athlete’s Foot stores in Nederland. De sneakergrijpmachine zorgde voor veel traffic. Met de grijpmachine konden consumenten een sneakergiftcard (t.w.v. 10, 20 of 30 euro) of een paar gratis sneakers grijpen. Een groot succes waarmee ook veel geld werd opgehaald.

“Een geweldig resultaat waar we trots op mogen zijn,” aldus Jos van der Wolk, directeur The Athlete’s Foot Nederland. “De inzet van ondernemer en medewerkers was fantastisch en het publiek werkte enthousiast mee. Jongeren onder moeilijke omstandigheden moeten geholpen worden en het is goed om daar vanuit The Athlete’s Foot ons steentje aan bij te dragen.”

Euretco heeft al sinds oktober 2014 voet aan Nederlandse grond met The Athlete’s Foot. De vliegende start met een toenemend aantal nieuwe vestigingen bevestigt het volste vertrouwen dat Euretco heeft in een succesvolle doorvoering van de formule in de andere bestaande winkels. Klanten kunnen bij The Athlete’s Foot onder meer terecht voor sneakers van Nike, adidas, Converse, New Balance, Vans, ASICS, Reebok, Puma, sport lifestyle kleding en een breed aanbod bijpassende accessoires. The Athlete’ s Foot – sport with style.


Ambitie voor 2020

Euretco B.V. is master franchisenemer van The Athlete’s Foot in Nederland. De keten, die begin jaren ‘70 in de Verenigde Staten is opgericht, is sinds december 2012 onderdeel van het in Zwitserland gevestigde INTERSPORT International Corporation (IIC). The Athlete’s Foot is in 26 landen actief met meer dan 400 winkels. In 2014 draaide The Athlete’s Foot een wereldwijde consumentenomzet van €290 miljoen. Mede door verdere groei in Europa is de ambitie dat het marktaandeel in 2020 gegroeid is naar duizend winkels wereldwijd. 

Over Euretco

Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met zo’n 2.000 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt € 2,3 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, groothandel en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren onder andere Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner  en Topform. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface en Blue Rebel  over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid en maximale ondersteuning van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met zo’n 385 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar. www.euretco.com .  De voorloper van Euretco, Inkoopvereniging Nederland, bestaat sinds 1916.  Hiermee vertegenwoordigt Euretco al bijna 100 jaar zelfstandig retailend Nederland.

EK/servicegroup, sinds eind april 2015 een meerderheidsaandeel in Euretco, is een coöperatie met 2.100 leden in Europa zelfstandig retailers in de branches woonaccessoires, speelgoed, luxe huishoudelijke artikelen, witgoed en kantoorartikelen.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.