Team Runnersworld verder versterkt

Datum: mei 13, 2015

Per 11 mei is het team van Runnersworld versterkt door de komst van Joren van Beek als Retail Manager en Lianne Kool als Marketing Manager. “Runnersworld ontwikkelt zich positief en we zijn dan ook blij met de komst van twee professionals om met de formule een nieuwe fase in te gaan,” zegt Damy Rutjes, formulemanager Runnersworld.

Runnersworld telt dertig winkels en om dit aantal, met verdere groei in het vooruitzicht, op een nog hogerPer 11 mei is het team van Runnersworld versterkt door de komst van Joren van Beek als Retail Manager en Lianne Kool als Marketing Manager. Bron: FranchiseFormules.NL professioneel niveau te kunnen managen, was teamuitbreiding noodzakelijk. Joren van Beek zal als Retail Manager op commercieel en financieel gebied een spilfunctie krijgen tussen Euretco, waarvan Runnersworld deel uitmaakt, en de aangesloten ondernemers. Rutjes: “Het gaat erom dat we hen ondersteunen om een zo hoog mogelijk rendement uit hun winkels te halen, onder meer via doorontwikkeling van de winkelautomatisering waar we forse slagen moeten maken.”

Joren van Beek werkte bijna tien jaar in verschillende retailfuncties. “Mijn passie voor retail en sport staat centraal bij de Runnersworld-formule. De functie als Retail Manager bij Runnersworld is voor mij dus een perfecte match. Samen met de ondernemers en het Runnersworld-team hebben we een mooie uitdaging om Runnersworld verder op de kaart te zetten als de beste hardloopspecialist van Nederland.”

Lianne Kool is als Marketing Manager de opvolgster van Sabine Kneepkens. “Ik kijk ontzettend uit naar deze nieuwe uitdaging en ga vol enthousiasme aan de slag om Runnersworld bij iedere consument top of mind te laten zijn als het om lopen gaat. Hiervoor ben ik werkzaam geweest als Commercieel Product Manager bij KPN en Junior International Marketing Manager bij InPost in Warschau. In beide rollen lag de focus van mijn werkzaamheden op het vertalen van klantwensen naar productontwikkelingen en marketingplannen.”

Damy Rutjes: “Het retaillandschap ontwikkelt zich continu. Veranderingen gaan steeds sneller en ook Runnersworld moet als formule in beweging blijven. Wij willen onderscheidend zijn en blijven ten opzichte van de generalistische sportzaken. Met deze uitbreiding van ons team zijn we weer op volle sterkte om snel en adequaat op nieuwe uitdagingen te kunnen reageren en marktleider te blijven.”

 

Profiel Runnersworld 

Runnersworld is de nummer één hardloopspeciaalzaak van Nederland en onderdeel van retailservice-organisatie Euretco. De keten heeft dertig vestigingen in Nederland en biedt klanten een uitgebreid assortiment A-merk-hardloopschoenen, -kleding en -accessoires. Bij alle vestigingen werken uitsluitend ervaren hardlopers die klanten voorzien van een deskundig en persoonlijk advies op hardloopgebied. Een geavanceerde loop- en voetanalyse met video speelt daarbij een belangrijke rol. Wedstrijdatleten, recreatieve lopers en wandelaars vinden zo altijd de schoenen die het best bij hun loopstijl passen.

Runnersworld is door de consument zes keer uitgeroepen tot de Beste Winkelketen Sport. Dit gebeurde bij de ING Retail Jaarprijs in 2007, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2014. 


Profiel Euretco
 

Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met zo’n 2.000 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt € 2,3 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, groothandel en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren onder andere Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Fixet, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner  en Topform. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface en Blue Rebel  over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid en maximale ondersteuning van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met zo’n 385 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar. www.euretco.com

Dankzij de centrale ligging aan de A1 pal bij knooppunt Hoevelaken is de locatie zeer goed bereikbaar, ook voor externe organisaties voor uiteenlopende evenementen. Euretco beschikt over dertien goed geoutilleerde zalen van  in totaal 5000 m2. De voorloper van Euretco, Inkoopvereniging Nederland, bestaat sinds 1916. Hiermee vertegenwoordigt Euretco al bijna 100 jaar zelfstandig retailend Nederland.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.