SUBWAY® multi-franchiser Reza Parvin altijd op zoek naar meer

Datum: juli 6, 2014

De groeispurt van broodjeszaak SUBWAY® zet onverminderd door, geheel tegen de tijdsgeest in. Steeds meer Nederlandse ondernemers geloven in deze American Dream op Nederlandse bodem en sluiten zich aan bij de snelst groeiende quickserviceformule ter wereld: dit jaar wordt naar alle verwachting het 175ste SUBWAY® restaurant geopend.

Een van de oorzaken van deze groeispurt is dat veel SUBWAY® franchisers groter denken dan één restaurant. Een goed voorbeeld daarvan is Reza Parvin, die tien jaar geleden zijn eerste SUBWAY® restaurant opende en inmiddels eigenaar is van vier restaurants.


Multi-ownership

“Mijn eerste restaurant in Den Haag liep meteen heel goed en dat smaakte al snel naar meer”, legt Parvin uit. “Als je eenmaal weet hoe het werkt, is het heel aantrekkelijk om een volgende restaurant te open. Het mooie is bovendien dat je echt zelfstandig aan het ondernemen bent, terwijl je tegelijkertijd het gevoel hebt dat je bij een familiebedrijf hoort.”

In deze film vertelt Reza Parvin, in zijn vestiging in Wateringen, meer over zijn drijfveren om te ondernemen én om te kiezen voor deze franchiseformule. In zijn woorden: “De SUBWAY® formule biedt jou als het ware een bedrijf in een doos.” 


Lage instapkosten en goede ondersteuning

Dat er steeds meer ondernemers voor SUBWAY® kiezen, komt onder andere door de lage investeringskosten, vertelt Parvin. “Voor een bedrag tussen de €110.000,- en €190.000,- heeft een ondernemer al een eigen zaak, inclusief verbouwings- en investeringskosten. Potentiële ondernemers moeten wel minimaal een eigen vermogen van €50.000,- meebrengen om een zaak op te starten. Verder zijn onze overheadkosten gering. We koken niet in onze stores, maar bakken alleen brood. Er is geen dure chef nodig, en we kunnen werken met jong personeel, waarmee je de kosten voor werknemers relatief laag kunt houden. Tot slot heb je als ondernemer de vrijheid de store te runnen zoals jij dat wilt, binnen de kaders van het SUBWAY®-systeem.”


Samen tot mooi plan komen

Hoezeer Parvin het startende ondernemers ook kan aanraden om een eigen SUBWAY® restaurant te beginnen, de potentiële franchisenemer moet wel goed beslagen ten ijs komen. “Naast dat eigen vermogen, wat echt de ondergrens is, moet je zelf een goed gefundeerd plan maken om extra geld bij de bank te lenen. Dat is nog steeds geen garantie dat je daadwerkelijk geld kunt lenen, maar een goed onderbouwd businessplan presenteren, is een eerste vereiste. Dat plan kan de SUBWAY® organisatie niet voor kandidaten van de plank trekken, maar we kunnen er wel bij helpen, met al onze kennis en ervaring. Bijvoorbeeld als het gaat om de haalbaarheid van een locatie. Ook qua cijfermatige onderbouwing bieden we ondersteuning. Met goede begeleiding moet het dus lukken samen tot een mooi plan te komen.”


Brood verdienen met SUBWAY®
 

Parvin zegt dat SUBWAY® erop rekent dat kandidaten zich, voordat ze contact opnemen, verdiepen in het ondernemerschap én in het SUBWAY®-concept. Om te beginnen via www.subway-franchise.nl. “Voor wie zijn brood graag wil verdienen met een eigen SUBWAY® franchise, is die website het ideale vertrekpunt. Het gaat dus allemaal niet vanzelf, laat dat duidelijk zijn. Wie overweegt een eigen SUBWAY® restaurant te beginnen, moet zich er echt van bewust zijn wat ervoor nodig is om een SUBWAY® franchisenemer te worden.”

Tot slot wil Reza Parvin potentiële collega-ondernemers graag iets heel praktisch meegeven voordat zij zich via aanmelden. “Eet eerst eens een sub, zodat je weet wat je straks gaat verkopen… En laat je goed informeren over de mogelijkheden en struikelblokken. Kortom, weet waar je aan begint. Mijn gouden tip? Luister naar je gevoel.”

Zie jij wel brood in een eigen SUBWAY® restaurant, traditioneel of als shop-in-shop? Meer informatie over het starten van een SUBWAY® restaurant vind je in bijgaand formuleprofiel. Je kunt ook contact opnemen met de Development Agent uit jouw omgeving. 


Over 
SUBWAY®

SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met ruim 42.000 vestigingen in 107 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 153 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een lage prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen.

Over de Development Agent

Het SUBWAY® franchiseconcept onderscheidt zich sterk door de uitstekende ondersteuning vanuit de formule. Elke franchisenemer wordt begeleid door de Development Agent van zijn of haar regio. Nederland is ingedeeld in vijf regio’s. De Development Agent is een ervaren SUBWAY® ondernemer die startende franchisenemers helpt bij het opzetten van hun restaurant. Hij of zij kan je bijvoorbeeld helpen bij het vinden van een geschikte locatie en het inrichten van het restaurant. Na de opening komt de Development Agent elke maand kijken hoe het gaat.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.