SUBWAY franchiser Patrick Mooiweer: “Aanloop genoeg”

Datum: juli 27, 2014

Het groengele logo van de SUBWAY® sandwichketen duikt steeds meer op in het Nederlandse straatbeeld. Niet alleen in drukbezochte winkelcentra, maar in toenemende mate ook langs de snelweg en op andere locaties waar consumenten samenkomen. Zoals woonboulevards en universiteitsterreinen en luchthavens. Overal waar de franchisenemer kan rekenen op genoeg aanloop.

 “De SUBWAY® formule is wereldwijd natuurlijk een gevestigde naam”, vertelt franchisenemer Patrick Mooiweer, die eigenaar is van twee SUBWAY® restaurants. In een korte film vertelt hij niet alleen over zijn drijfveren om te ondernemen én om te kiezen voor deze franchiseformule, maar ook over de unieke locatie van zijn store in Hoofddorp: op het ‘horecaplein’, naast de hoofdentree van de plaatselijke bioscoop en tegenover het gemeentehuis. “Een gunstige ligging midden in het centrum, tussen alle winkels. Dus aanloop genoeg.” 

Bekijk hier de film.


Logische stap

Voor Patrick Mooiweer was het enkele jaren geleden een logische stap om een SUBWAY® restaurant te openen. “Na tweeëntwintig jaar in de horeca, als kok, maar later ook in managementfuncties, besloot ik dat het tijd was voor mijzelf te gaan beginnen. Op vakanties in het buitenland kwam ik vaak SUBWAY® restaurants tegen. Het concept van versbereide broodjes sprak mij erg aan en sloot ook nog eens aan op mijn achtergrond als kok.” 

Store-in-store

De store van Mooiweer is een mooi voorbeeld van een ‘traditionele’ store, op een eigen locatie, in een drukbezocht winkelgebied. Maar als keten richt de SUBWAY® organisatie zich ook meer en meer op niet-traditionele locaties, zoals food courts, stations, universiteitsgebouwen en luchthavens. “Of zoals wij zeggen, shop-in-shop”, aldus Mooiweer, die verschillende voorbeelden aanhaalt. “Sinds deze zomer zijn er in Nederland shop-in-shopvestigingen in een tankstation (Veldhoven), wegrestaurant (De Lucht, Zaltbommel) en woonboulevard (Heerlen). In Tilburg wordt zelfs een pand gedeeld met New York Pizza.”

Tot slot geeft Mooiweer potentiële franchisenemers mee dat hoewel het SUBWAY® merk wereldwijd opereert, het toch echt aanvoelt als een familiebedrijf. “Dat komt door de goede ondersteuning vanuit de organisatie en het contact met mede-franchisenemers!”SUBWAY® is altijd op zoek naar nieuwe franchisenemers en goede locaties, in alle Nederlandse provincies. Bron: FranchiseFormules.NL

Is er nog ruimte voor nieuwe franchisenemers?

In Nederland is nog genoeg ruimte voor nieuwe stores. De SUBWAY® organisatie is dus altijd op zoek naar nieuwe franchisenemers en goede locaties, in alle Nederlandse provincies. De sandwichketen mikt op één store per 30.000 inwoners. Het hoeft dus helemaal geen probleem te zijn voor een geïnteresseerde ondernemer als een stad al enkele SUBWAY® restaurants heeft. Over meerdere restaurants gesproken; de bestaande SUBWAY® ondernemers runnen in veel gevallen meer dan één restaurant. “Wereldwijd heeft 50 procent van onze ondernemers meer dan één zaak”, weet Patrick Mooiweer. “In Nederland ligt dat op 40 procent. Sommige ondernemers hebben zelfs vijf stores. Dat zegt wel iets over onze formule.”

 

Over SUBWAY®

SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met ruim 42.000 vestigingen in 107 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 154 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.