Slaapkenner viert veertigjarig jubileum

Datum: mei 12, 2014

Met een fraaie krant viert een van de langst bestaande groep slaapspecialisten van Nederland haar veertigjarig jubileum, met aanbiedingen, slaapweetjes, een prijspuzzel en een bon waarmee consumenten een Van Dyck-handdoek kunnen afhalen. Want wie jarig is, trakteert. Consumenten krijgen bij advies op maat tijdens de twee maanden durende actieperiode een Rituals-verwenpakket mee. De afzenders van de krant zijn de Slaapkenner-ondernemers zélf: elk gebied kent zijn eigen lokale ‘held’ die hét gezicht is van de betreffende Slaapkenner-winkel.

“Slaapkenner laat ook hierin zien dat de groep onderscheidend wil zijn en blijven, door samen met de industrie kwalitatief hoogwaardige producten te ontwikkelen. Inmiddels ligt het aanbod in private label op het niveau van de A-merken en soms zelfs daarboven,” aldus formulemanager Irene Venema. “Beter slapen vormgeven en met elkaar onderscheidend vermogen via maatwerk creëren, zowel in advies als product, vormen al veertig jaar lang de uitgangspunten van Slaapkenner. Net als het verstrekken van objectieve informatie aan consumenten. Slapen is een vak, dat doe je er niet zo maar bij.”

Peter Lute, van Slaapkenner Lute uit Limmen, is sinds twee jaar voorzitter van de vereniging en zo’n tien jaar lid van Slaapkenner. “Wat mij persoonlijk aanspreekt, is dat de groep uit gelijkgestemde, enthousiaste ondernemers bestaat. We staan met zijn allen voor het beste slaapadvies en dragen dat ook uit. Met de jubileumkrant laten we ons alsFormule Slaapkenner viert 40-jarig jubileum. Bron: FranchiseFormules.NL slaapprofessionals en local heroes zien; we kennen onze klanten en willen hen persoonlijk adviseren. De gunfactor is nog altijd belangrijk, zeker als je laat merken dat je de relatie met klanten belangrijker vindt dan een snelle order. De basis onder Slaapkenner is stevig. We laten ons niet gek maken door de markt en werken gestaag door aan de bouw van het winkelmerk.”

 

Slaapkenner werd in 1974 opgericht door een aantal enthousiaste ondernemers, die wisten hoe belangrijk slapen is voor gezondheid en welzijn en dat consumenten daarom recht hebben op een optimaal advies. Die adviesfunctie en het maatwerk dat daarbij hoort, is nu nog altijd de kern van de Slaapkennerfilosofie. Er werd gestart met merken waaraan in de loop der jaren private label werd toegevoegd, met het 35-jarige OptiSleep als oudste paradepaardje. Daarnaast zijn er Nox, een maatwerksysteem waarmee de slaapkenner zich als specialist kan onderscheiden ten opzichte van andere aanbieders, en Førss, een concept in Scandinavisch slapen. Het gaat om collecties die steeds belangrijker zijn geworden, tot op de dag van vandaag, niet in het minst vanwege een betere marge voor ondernemers die de koers en strategie van Slaapkenner mede bepalen.

 

Profielschets

Euretco, gevestigd in Hoevelaken in het hart van het land, is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met ruim 2.100 zelfstandig winkeliers  en franchisenemers in de branches mode, sport, wonen en media. In totaal exploiteren zij zo’n 3.100 winkels. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt meer dan  € 2,5 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise,  wholesale en financiële dienstverlening aan zelfstandig winkeliers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren INTERSPORT, Runnersworld, COACH, Livera, Decorette, Vivante, Libris en Blz. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface, LCKR, Rags en Blue Rebel over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment, met eigen buying & sourcingkantoren in Hong Kong en Bangladesh. De zelfstandigheid van de winkelier staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren van het schaalvoordeel dat Euretco biedt zonder het gevoel van zelfstandigheid op te geven. Met 280 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar. Dankzij de centrale ligging aan de A1 pal bij knooppunt Hoevelaken is de locatie zeer goed bereikbaar, ook voor externe organisaties voor uiteenlopende evenementen. Euretco beschikt over dertien goed geoutilleerde zalen van  in totaal 5000 m2

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.