Koopplein.nl is de samenwerking aangegaan met Autosoft. Dit internationaal opererende bedrijf levert software waarmee garagebedrijven eenvoudig hun occasions op meerdere digitale portals tegelijk kunnen plaatsen. Hierdoor wordt het aanbod tweedehands auto’s op de lokale marktplaatsen van Koopplein.nl flink vergroot.
Autosoft is sinds 1999 actief met internetdiensten in de autobranche en timmert flink aan de weg met Autocommerce. Deze softwaretoepassing maakt het mogelijk dat aangesloten garagebedrijven hun occasions slechts één keer in de software hoeven in te voeren, waarna de advertenties direct worden doorgeplaatst op de deelnemende occasionportalen. Het Enschedese bedrijf werkte al samen met aanbieders als Autotrader, Autotrack en Marktplaats. Nu is Koopplein.nl daar als snelgroeiende landelijke speler bij gekomen. De samenwerking is formeel gestart op 1 november jl. en wordt in de komende maanden verder uitgebreid.
Voordelen
Operationeel-directeur Henk Meijer van Koopplein.nl is blij met de samenwerking. “Het wordt voor garagebedrijven die klant zijn van onze lokale Kooppleinen veel eenvoudiger om hun occasions ook op Koopplein.nl te plaatsen. Ze hoeven daar geen extra inspanningen meer voor te verrichten en krijgen er een interessant klantenpotentieel bij. Voor garagehouders heeft het grote voordelen om hun occasions dichtbij huis te verkopen. Dat betekent dat zij zo’n klant ook aan zich kunnen binden met bijvoorbeeld onderhoud.” De Koopplein-gebruikers profiteren volgens Meijer ook van de nieuwe mogelijkheden. “Het aanbod lokale occasions is enorm uitgebreid. Bovendien worden de auto’s professioneel gepresenteerd met veel foto’s. Hierdoor krijgen onze gebruikers een goed beeld van wat er in hun eigen omgeving aan occasions te koop is.”
Wisselwerking
Ook Autosoft ontsluit nieuwe mogelijkheden door de samenwerking met Koopplein.nl. Teamleider sales Wijnand Elshof vindt de wisselwerking die de koppeling oplevert gunstig. “Autobedrijven die al werken met onze software zullen eerder op Koopplein.nl gaan adverteren. Garages die nog geen goede website hebben of nog niet werken met een occasionbeheersysteem komen door de contacten met Koopplein in aanraking met onze software en de mogelijkheden die wij hen bieden om zich online professioneel te presenteren. Wij leveren niet alleen de Autocommerce-software, maar bieden ook complete websites aan voor garagebedrijven. Volledige geoptimaliseerd voor Google, zodat deze bedrijven via de zoekmachines goed worden gevonden.”
Landelijke campagne
In aansluiting op de landelijke samenwerking met Autosoft, is Koopplein.nl op 9 december gestart met een landelijke promotiecampagne. De organisatie, met een netwerk van zo’n 264 lokale marktplaatsen in heel Nederland, heeft 1400 commercials ingekocht die worden uitgezonden op alle regionale televisiezenders van Nederland. Dat gebeurt in de periode van 9 tot en met 22 december. “We hebben gekozen voor een eenvoudige, maar duidelijke commercial waarmee we onze naamsbekendheid landelijk willen vergroten. In het afgelopen jaar zijn we fors gegroeid. Er zijn tientallen Kooppleinen bijgekomen en we willen die opmars verder uitbouwen”, aldus algemeen-directeur Kees-Jaap van der Kooi. De televisiespot is ingesproken door BN’er Karel van Cooten.
')}