“Een snelle return-on-investment voor onze franchise partners. Dit was het idee voor de verlaging van onze entree-fee”, aldus Rick van der Hooft, oprichter en eigenaar van Rical Cleaning Products. Als gevolg van deze verlaging stelt Rical haar franchisenemers in staat om direct na afronding van de training de weg op te gaan en een goed inkomen te realiseren.
Een lagere entreefee heeft uiteraard een directe positieve invloed op het verdienmodel van de franchisenemer én maakt een hogere marge voor de afnemers van de Rical producten mogelijk. Een dergelijke Win-Win deal zal de samenwerking van de franchisegever en de franchisenemers enerzijds en de Rical afnemers anderzijds versterken en kan een basis vormen voor een langdurige samenwerking. “Gedurende de afgelopen 25 jaar is een langdurige en intensieve samenwerking met onze partners en cliënten altijd het uitgangspunt geweest. “Een dergelijke relatie wensen we ook met onze franchisepartners op te bouwen”, aldus Rick.
De 2018 kerngegevens van de Rical Cleaning Products franchiseformule:
Branche: Non-food, Business to Business – schoonmaak- en hygiëne producten
Entree fee: € 5.000,-
Voorraadinvestering : € 7.500,- (gem. Brutomarge 38%)
Totaal benodigd eigen vermogen: € 12.500,-
Jaarlijkse franchisefee: € 1.200,-
')}