Prettige ambiance op modebeurs van Euretco

Datum: februari 19, 2014

Op 10 en 11 februari jl. organiseerde Euretco Fashion voor de tweede keer de STYLE & DRESS beurs. Met ruim 100 collecties, was de uitgebalanceerde mix van lange- en korte termijncollecties voor alle damessegmenten, behoorlijk uitgebreid te noemen. Branchevreemde producten, accessoires en retaildiensten kleedden de zalen verrassend aan en maakte de beurs niet alleen zeer efficiënt, maar tegelijkertijd inspirerend.

De STYLE & DRESS beurs is afgelopen zomer geïnitieerd door Euretco Fashion en bedoeld om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Zo speelt het bedrijf in op de behoefte van de retailer om efficiënt orders te schrijven in het steeds krapper wordende inkoopseizoen bij leveranciers, die steeds wijder verspreid over Nederland en zelfs daarbuiten gevestigd zijn. Het aanbod was tijdens deze tweede editie zeer divers. Er waren zowel lange- als korte termijncollecties voor alle damessegmenten te bekijken, van modern women tot casual en jeans. Ook de Private labels van Euretco, NOUK, InShape en Fazzion Basics, konden worden geschreven. Daarnaast zorgden branchevreemde producten, accessoires en retaildiensten voor inspiratie en een verrassende sfeer. De vele pop-up stands gaven de beurs een bazaarachtig karakter en een ongedwongen sfeer.

Feeëriek winterlandschap en Sotsji

Terwijl de temperatuur buiten opvallend mild en onwinters was, heerste er in twee zalen van WFC een Lapland-achtige sfeer en serveerde de catering erwtensoep. De brandende haard en de rendiervellen, die knus over de bankjes gedrapeerd lagen, creëerden een feeëriek winterlandschap. En terwijl er efficiënt geschreven werd en de vele collecties bekeken werden, bleef er ook ruimte over voor ontspanning. Zo schaarde ruim honderd man zich om het beeldscherm om te zien hoe de Nederlandse schaatsers in Sotsji goud, zilver en brons binnenhaalden.

De sfeer zat er sowieso goed in. “In navolging van de eerdere internationale beurzen, merkten wij ook nu dat het sentiment van de ondernemer ontzettend positief was,” aldus het Euretco Fashion-team. ”Ze hebben best een lastig seizoen achter de rug, maar het is net alsof ze hebben besloten om niet langer bij de pakken neer te zitten, het niet meer over de crisis te hebben en er positief tegenaan te gaan.”

Enthousiaste feedback

Waar de bezoekers tijdens de eerste editie vaak na een uur al wegwaren, bleven de ruim 600 ondernemende bezoekers ditmaal lang – de meeste zelfs de hele dag- op de beurs rondhangen. Velen hadden nu afspraken met leveranciers staan. Ze waren dan ook onverdeeld enthousiast over het evenement. “Iedereen vond het een prima uitgebalanceerde mix van collectieaanbod en ervaarde de opzet als prettig, leuk, verrassend en inspirerend,” citeert het Fashion-team. “De tweede editie van de Style & Dress is een volwassen beurs geworden en hoewel we continu zullen blijven streven naar verbeteringen, blikken we met tevredenheid terug op een succesvolle editie. We raden bezoekers voor de zomereditie wel aan om hun bezoek ruimschoots in te plannen. Ondernemers die de afgelopen dagen om 15.00 uur aankwamen, hadden om 17.00 uur spijt dat ze niet eerder waren gekomen. Ze hadden nog van alles willen zien.”

De volgende Style & Dress zal plaatsvinden op 11 en 12 augustus 2014*.

* Data onder voorbehoud.

 

Profielschets

Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met ruim 2.100 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij zo’n 3.100 winkels in de branches wonen, mode, sport en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt € 2,5 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, wholesale en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren INTERSPORT, Runnersworld, COACH, Decorette, Vivante, Topform, Libris, Blz. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface, LCKR, Rags en Blue Rebel over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met 280 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar. 

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.