Kwalitaria, de lekkerste cafetariaformule van Nederland, laat een flinke groei zien in het eerste kwartaal. Zowel de omzetindex als de transactie-index laten een groei zien van respectievelijk 11% en 10%. “Dat is in ieder geval een stuk hoger dan de 1% groei die de markt laat zien”, volgens Martijn Boone, marketing manager van ffc. “Wij vergelijken iedere week de omzet en transactie indexen van onze eigen benchmark met die van de Foodservice branche. We zien ook dat de omzetgroei vooral voortkomt uit de aantrekking van meer gasten. Het is echte kwalitatieve groei, geen groei door prijsdruk”, aldus Martijn Boone.
De recente verbouwingen van Colijn uit Rhenen en De Daltons uit Voorthuizen naar Kwalitaria dragen ook bij aan dit succes. Verder zien we dat de marketingacties zoals ons voordeelconcept “Snackie” erg goed heeft gelopen en dat de continue afwisseling van de seizoensproducten heel erg positief bijdraagt aan de loyaliteit van onze gasten. Ze komen echt terug voor de seizoensproducten.
De grootste stijger binnen de productgroepen is de Kwalitaria burger. Deze burger met puur Hollands rundvlees van de blaarkopkoe en een ambachtelijk Hollands burgerbroodje met een beetje biologische honing is nu één van de sterkste producten binnen Kwalitaria. “Sinds de introductie zijn er nu bijna één miljoen burgers over de toonbank gegaan”, volgens Martijn Boone.
Franchisebeurs Onderneem ’t!
Op 11 & 12 april staat Kwalitaria op de franchisebeurs in Hoevelaken. Daar kun je zelf de Kwalitaria burgers komen proeven! Voor een échte burger ga ja naar Kwalitaria. Echt waar. Proef maar.
Geen zin om in de rij te staan? Print hier je gratis entreekaarten.
Over Kwalitaria
Kwalitaria is het bekendste cafetariamerk van Nederland.. Sinds 2004 is Kwalitaria een franchiseformule van franchise friendly concepts (ffc) in Zeist.
')}