Opening Intersport Eindhoven op basis van vernieuwd winkelconcept

Datum: oktober 1, 2012

INTERSPORT, de grootste sportformule voor zelfstandig ondernemers in Nederland, mag met recht trots zijn op haar nieuwste aanwinst. Vanaf 17 augustus jl. is deze winkel, gevestigd in het centrum van Eindhoven, geopend voor de consument. Voor eigenaar Johan van den Broek is dit zijn 4e INTERSPORT-winkel in de regio Eindhoven. Naast een vestiging te Eindhoven op de Limburglaan (1800m2) heeft Johan nog een vestiging in Veldhoven (700m2) en Valkenswaard (450m2). Met de komst van deze nieuwe winkel (1000m2) in het centrum van Eindhoven neemt INTERSPORT dan ook gelijk een zeer dominante marktpositie in binnen dit gebied.

Nieuwste winkelconcept geeft extra dynamieken
Intersport Eindhoven - InterieurDeze ruim opgezette Multi sportwinkel, volgens het recent volledig vernieuwde INTERSPORT winkelconcept, biedt op productniveau alles wat zowel de recreatieve en actieve sporter zich wenst. Dit alles is voor de consument duidelijk vertaald in een herkenbare en vooral duidelijke plaatsing van o.a. de diverse sport categoriëen binnen de winkel. Binnen duidelijk herkenbare ‘sportwerelden’ zijn bijvoorbeeld de schoenen, kleding en hardwaren zoveel mogelijk per sport(moment) bij elkaar gebracht teneinde de consument in 1 oogopslag een compleet beeld te geven. Ook de voor de formule herkenbare kleurstellingen zijn op basis van duidelijke accenten herkenbaar geïntegreerd waarbij ook veel aandacht is geschonken aan de instore pricing- en signingmiddelen. Naast een volledige toepassing van LED verlichting (als 1e INTERSPORT winkel in Nederland) geven extra ondersteunende blauwe verlichtingsbanen een aparte dynamiek aan de winkelervaring. Inmiddels is deze winkel de 10e op rij in het nieuwste winkelconcept.

Deskundigheid ,advies en producten ervaren
Intersport Eindhoven - InterieurÉén van de belangrijkste pijlers van de INTERSPORT formule zitten in het verstrekken van een gedegen advies. De goed getrainde medewerkers weten daarnaast veelal waar ze over praten daar ze zelf fanatieke beoefenaars zijn van één of meerdere sporten. Naast een regelmatige update van theoretische kennis besteedt Johan van den Broek ook veel tijd aan het regelmatig onderhouden van de praktische kennis middels diverse clinics. De klant is dan ook verzekert van een up to date advies, mede gebaseerd op eigen praktijkervaringen. Daarnaast bestaat in de winkel bijvoorbeeld de mogelijkheid om het uitgebreide assortiment aan hockeysticks te ervaren op een daarvoor speciaal aangelegde ‘kooi’ met kunstgras in de winkel. Een duidelijk voorbeeld van de adviesfunctie zit in het uitgebreide ‘Fit for Feet’ concept. Middels een uitgebreide computerscan in de winkel ontvangt de consument een schoenadvies op maat. Vervolgens zijn alle functionele schoenen in de winkel voorzien van ondersteunende informatie welke de consument helpt om de beste keuze te maken.

Digitale instore communicatie met de consument
Intersport Eindhoven - InterieurSinds kort is INTERSPORT in samenwerking met Qyn (dochter van KPN) gestart met de uitrol van Narrow Casting. Ook in deze nieuwe winkel is Narrow Casting dan ook zeer herkenbaar aanwezig middels 8 beeldschermen. Narrow Casting is beeldschermcommunicatie met de consument op basisvan actuele content (informatie). De inhoud van deze informatie wordt centraal aangestuurd vanuit het hoofdkantoor van INTERSPORT van actuele content (informatie). De inhoud van deze informatie wordt centraal aangestuurd vanuit het hoofdkantoor van INTERSPORT De focus van de uitzendingen ligt o.a. op de folders, productinformatie, internationale merkencampagnes, specifieke landelijke activiteiten, en samenwerkingsverbanden Narrow Casting geeft daarnaast de mogelijkheid om direct in te spelen op de actualiteit van het moment. Uniek is de mogelijkheid voor de lokale ondernemer om naast de centrale content ook maximaal 3 lokale templates te gebruiken teneinde lokale activiteiten en/of aanbiedingen onder de aandacht te brengen van de consument. Narrow Casting geeft tenslotte een extra dynamiek aan de winkel waarbij de consument tevens extra gestimuleerd kan worden tot het doen van een (extra) aankoop.

Openingsactiviteiten
Consumenten ontvingen tijdens het eerste weekend 20% korting op al hun aankopen. Daarnaast zal Johan van den Broek met grote regelmaat bijzondere activiteiten houden in deze winkel zoals bijvoorbeeld een interactieve tennisgame met voormalig ATP top-20 speler Sjeng Schalken. “De eerste reacties van klanten op de nieuwe winkel zijn overweldigend”, aldus Johan van den Broek. Ook INTERSPORT heeft al vele goede reacties gehad van zowel collega INTERSPORT ondernemers alsook leveranciers; alle betrokkenen hebben dan ook de overtuiging dat deze winkel een succes zal worden.

Bron: Euretco

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.