Franchiseketen Dixons is flink bezig met de opleving van haar formule. In de nieuwe formule moeten connectiviteit en ervaring de boventoon voeren. Ondertussen zijn er al 26 winkels aangepast door moederbedrijf BAS Group.
In de aangepaste vestigingen zijn de toonbanken met kassa’s geheel verdwenen. Volgens Steven Bakker, directeur van BAS Group, staan “klantbeleving en productervaring centraal” bij het nieuwe concept. Alle producten zijn dan ook aangesloten en staan gebruiksklaar, zodat de klant deze zelf kan bekijken en testen, terwijl hij voorzien wordt van een kop koffie. Waar bij de oude winkels weinig op Mobility gefocust werd, speelt deze productgroep met ingang van de nieuwe formule een belangrijke rol. Binnen deze groep vallen zowel mobiele telefoons als tablets en accessoires. Ook gaat Dixons binnenkort weer abonnementen aanbieden. “Met het aanbieden van abonnementen en andere diensten kunnen we veel producten uit ons brede assortiment ontsluiten en werkend laten ervaren in hun eigen ecosysteem”, aldus Bakker.
Bron: Denationalefranchisegids.nl
Link: http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dinsdag_5_maart_2013.htm#dixons
')}