Jumbo Groep Holding bv kijkt terug op 2012 als een jaar waarin voortgaande groei en een succesvolle start van de integratie van C1000 bepalend zijn geweest. De consumentenomzet onder de Jumbo-formule nam in 2012 toe tot € 3.228 miljoen, wat neerkomt op een stijging van 31,7% ten opzichte van 2011. De autonome omzetgroei van 2,7% van Jumbo was ook dit jaar hoger dan de marktgroei van 1,2% (bron: GfK). Daarnaast steeg de omzet van Jumbo door de toename van het aantal winkels van 263 naar 309. De consumentenomzet van C1000 bedroeg in heel 2012 € 4.045 miljoen; een groei van 1,3% ten opzichte van 2011 ondanks een afname in het winkelbestand van 422 naar 385 winkels. De C1000 omzet wordt vanaf februari 2012 meegeconsolideerd in de cijfers van Jumbo Groep Holding bv. De totale consumentenomzet van het Jumbo concern is daardoor in 2012 uitgekomen op € 6.959 miljoen. Aan het einde van 2012 bedraagt het gezamenlijk marktaandeel 21,7% (10,6% Jumbo en 11,1% C1000).
Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding: “2012 was wederom een bijzonder jaar. Naast de afronding van de integratie van Super de Boer en de overname van C1000, hebben we de grootste omzet ooit weten te realiseren en belangrijke stappen gezet in de ontwikkeling van onze Jumbo-formule. Een prestatie die we mede te danken hebben aan het enthousiasme en de inzet van onze medewerkers en aangesloten ondernemers.”
Bron: FranchisePlus.nl
Link: http://franchiseplus.nl/nieuws/Omzet-C1000-groeit-ondanks-afname-aantal-winkels.html
')}