Franchiseketen Frozz opent haar 10e vestiging in Amsterdam. Twee jaar geleden begon de formule met de verkoop van bevroren yoghurt. De keten heeft nu 5 filialen in eigen beheer en de andere 5 zijn in handen van franchisenemers.
Ondanks de mindere periode van de horeca is Frozz zeer succesvol. Het Unique Selling Point is dat de yoghurt nog geen honderd calorieën bevat, terwijl dat bij een gemiddeld ijsje al gauw een veelvoud is. Het idee is afkomstig van Mei Lin Ang, die op vakantie in de Verenigde Staten voor het eerst frozen yoghurt at. “Mijn kinderen vonden het zo lekker dat ik de mogelijkheden ben gaan onderzoeken om het product in Nederland te verkopen. Wij hebben hier natuurlijk de mooiste koeien en de beste yoghurt van de wereld. Ik zag een gat in de markt.” In de toekomst zal blijken of het succes aanhoudt, maar de ambitie bij Frozz is in ieder geval duidelijk: “Wij vinden dat heel Nederland aan de frozen yoghurt moet.”
Bron: Denationalefranchisegids.nl
Link: http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dinsdag_26_februari_2013.htm#frozz
')}