Nieuwe mijlpaal: 40.000 SUBWAY® restaurants wereldwijd

Datum: augustus 26, 2013

De SUBWAY® sandwichketen, die al sinds 1965 zijn franchiseconcept beschikbaar stelt aan ondernemers en binnenkort het 48-jarig bestaan viert, heeft zijn 40.000ste restaurant geopend bij een Applegreen tankstation in Ipswich, Engeland. Deze nieuwe mijlpaal bewijst eens te meer de kracht van het SUBWAY® franchiseconcept en de voortdurende groei die hiermee gepaard gaat. Kijk alleen maar naar het feit dat er sinds het begin van 2013 wereldwijd 1.761 nieuwe SUBWAY® restaurants zijn bijgekomen.  “Dit nieuwe hoogtepunt laat met name de enorme toewijding en inzet van alle SUBWAY® medewerkers over de gehele wereld zien. Ik noem ze dan ook vaak The Greatest Team in Franchising History!”, aldus Fred DeLuca, president en mede-oprichter van SUBWAY®. DeLuca is er ook erg trots op dat hij onderdeel is van dit succesvolle SUBWAY® team dat met de dag groeit: “Ons franchiseconcept biedt duizenden banen aan mensen die in de restaurants werken of op onze kantoren zitten, overal ter wereld. Ik vind onze franchisers met recht de beste ondernemers in de business. Ze hebben hart voor de zaak en beleven enorm veel plezier aan het hun klanten naar de zin te maken.” Op de Nederlandse banenmarkt verschaft een SUBWAY® restaurant gemiddeld werk aan 10-15 mensen.  


SUBWAY® ver voor op andere Quick Service Restaurants

In vergelijking met andere Quick Service Restaurants is SUBWAY® wereldwijd koploper. Het volgende Quick Service Restaurant ligt 5.500 vestigingen achter, en de daaropvolgende zelfs 21.000 en 33.000 vestigingen. In de VS en Canada zijn de meeste SUBWAY® restaurants te vinden. Dan volgt als derde Engeland; hier zijn nu meer dan 1.500 vestigingen. Buiten de VS om tellen we 14.000 restaurants in 101 landen. In Europa is recent de 4.000ste vestiging geopend in Boekarest, Roemenië. En in Estland is net het eerste SUBWAY® restaurant geopend. Dat zet het aantal Europese landen op 31 in totaal.   Justin Goes, Area Development Manager van de Noord-Europese landen (Nederland, Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, IJsland en de Baltische Staten), ziet in zijn gebied dat die groei zich voortvarend doorzet. “De kracht van het SUBWAY® franchiseconcept zit ook in de manier van begeleiding van nieuwe franchisers. In ieder land werken we met Development Agents, die een eigen regio onder zich hebben en op die manier maatwerk kunnen leveren in begeleiding en ondersteuning van starters van een SUBWAY® restaurant. Zij kennen de regionale markt, weten wat de franchisers nodig hebben, én wat de wensen van de klanten zijn in dat gebied.”  


Submarine Sandwich

SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches‘ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar.  

Over Subway

SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met 40.000 vestigingen in 102 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 138 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen.  

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.