Nieuw hotelconcept voor ibis Amsterdam City West

Datum: mei 16, 2013

Vandaag presenteerde het gerenoveerde ibis Amsterdam City West haar vernieuwde gemeenschappelijke ruimtes. Met de renovatie behoort het ibis-hotel bij de eerste 50 ibis-hotels wereldwijd waar men de nieuwe designvormgeving van de keten kan ervaren. De wereldwijde renovatie is gebaseerd op de verschuiving in prioriteiten van moderne reizigers, die door de financiële crisis hun reisbudget kritischer verdelen dan voorheen.

Volgens Martijn van der Graaf, directeur ibis Amsterdam City West, zijn hotelgasten bewust bezig met hun reiswensen. “Gasten bewaren hun geld voor dingen waar ze het meeste belang aan hechten. Men vliegt bijvoorbeeld met een budgetmaatschappij naar Saint-Tropez, of gasten van een economy-hotel zetten hun reis voort in een Porsche. De luxe-reiziger of de budget-reiziger uit het verleden bestaan niet meer. Ieder hotelsegment, van budget tot upscale, moet in staat zijn hetzelfde serviceniveau te bieden en een goede hotelervaring voor de gast te verzorgen. Daar speelt ibis Amsterdam City West op in met haar heringedeelde designruimtes.”

links: Yves Dekeyser, Vice President ibis Operations, rechts: Martijn van der Graaf, Algemeen Directeur ibis Amsterdam City WestDe investeringen van ibis Hotels in hun wereldwijde renovaties zijn gebaseerd op onderzoek naar moderne reisbehoeftes. Daaruit bleek dat de meest belangrijke reisbehoefte nog altijd een goede nachtrust is. Daarom zijn alle bedden in ibis Amsterdam City West vervangen door het Sweet Bed™ by ibis, een nieuw comfortabel bed dat compleet door ibis Hotels is ontwikkeld.

Een tweede belangrijke reisbehoefte is ontspanning. In de nieuwe lounge kunnen gasten hun eigen ruimte creëren om te internetten, werken, lezen of een kopje koffie te drinken. Zowel in de lounge als de ontbijtruimte staan nieuwe designer-meubels, ontworpen door Atelier Archange – schommelstoelen, tafelbladen in de vorm van bordspellen en krukken die eruitzien als schaakstukken. De bar is dankzij een eigentijds grafisch ontwerp weer een centraal punt in de communicatie tussen personeel en hotelgast. In de komende jaren zullen alle ibis-hotels wereldwijd eenzelfde metamorfose ondergaan.

De wereldwijde merkrevolutie van ibis Hotels startte in 2011 waarbij ibis, ibis Styles (voorheen All Seasons) en ibis Budget (voorheen Etap Hotel) in één merkfamilie werden ondergebracht. In december 2012 waren de 957 hotels van de ibis-familie voorzien van de nieuwe banners en logo’s. De volgende stap is het vervangen van ruim 100.000 bedden met het Sweet Bed™ by ibis, waarmee ibis haar  ‘Gelukkige Slaap’-gelofte inlost. Inmiddels zijn ruim 60.000 bedden vervangen, waaronder die van ibis Amsterdam City West.


Over ibis Hotels

ibis is volop in ontwikkeling, dankzij een toegewijde stimuleringsstrategie van de Accor Group, de eerste wereldwijde hoteloperator met meer dan 3.500 hotels in 90 landen. Onder de belangrijkste innovaties zijn de nieuwe bedden en nieuwe herindeling van de gemeenschappelijke ruimtes die karakteristiek zijn voor de toewijding en constante beschikbaarheid van het merk. ibis is de eerste hotelketen met ISO 9001-certificering voor professionalisme en betrouwbaarheid: 84% van de ibis hotels is gecertificeerd. Daarnaast is meer dan een derde van de ibis-keten ook ISO 14001-gecertificeerd, als erkenning voor de betrokkenheid van ibis met het milieu. ibis is opgericht in 1974 en heeft zich ontwikkeld tot Europees marktleider en de op drie na grootste economy-hotelketen ter wereld, met meer dan 117.171 kamers verspreid over 957 hotels in 60 landen. 

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.