Mercure Hotel Amsterdam City nieuwste flagship hotel

Datum: oktober 3, 2014

Mercure Hotel Amsterdam City geldt met de gedaanteverandering die het heeft ondergaan voortaan als hét flagship hotel voor de 22 Mercure-vestigingen in de Benelux. Na een grootscheepse  renovatie van de begane grond heeft het hotel gisteren opnieuw de deuren geopend. Tijdens de officiële opening toonde  een bijzondere 3D visual art show van de VJ Academy in Amsterdam de nieuwe lobby. De afgelopen maanden heeft het hotel een geheel nieuw gezicht gekregen: van interieur tot menukaart en incheck-procedure. De moderne reiziger vindt er nu nog meer waar hij behoefte aan heeft: comfort, gemak en lokale invloeden. Bovendien biedt het ook mensen uit de buurt een warm onderkomen. 

De veranderende behoeftes van hotelgasten is aanleiding geweest voor het neerzetten van een geheel nieuw interieur en breed scala aan voorzieningen. “Mensen zijn bereisder dan ooit, weten nog beter wat ze willen en streven dat ook na. De roep om comfort én authenticiteit is groot. Met het geheel vernieuwde Mercure Hotel Amsterdam City bieden we de hoge internationale standaarden die je mag verwachten van een internationale hotelketen en laten we gasten tegelijkertijd kennis maken met lokale elementen die het hotel een eigen, persoonlijke touch geven”, aldus Caro van Eekelen, COO van Accor Hotel Services Benelux, “Mercure Hotel Amsterdam City dient als een ware inspiratiebron voor de andere Mercure vestigingen in de Benelux. Het hotel heeft het internationaal gevormde concept, geheel naar eigen inzicht ingevuld. Er is een mooie lokale draai gegeven aan de inrichting, de menukaart en het wijnconcept.” 

Hollands weer

Vanaf de eerste voet die over de drempel wordt gezet, valt de metamorfose van Mercure Hotel Amsterdam City op. Het interieur doet denken aan het Nederlandse landschap en klimaat. Tijdens een wandeling door de lobby, van entree tot het verwarmde terras aan de Amstel, zijn de vier seizoenen te herkennen die zo kenmerkend zijn voor Nederland.Mercure Hotel Amsterdam City nieuwste flagship hotel. Bron: FranchiseFormules.NL Met onder meer robuuste houten meubels, zachte schapenvachten en druppelvormige lampen. Hollands design met oer-Hollandse ‘gezelligheid’. De bar en het restaurant vormen het hart van de lobby, de openbare ruimtes erom heen zijn multifunctioneel inzetbaar, ademen elk een eigen sfeer en vloeien tegelijkertijd naadloos in elkaar over. Signature dishes en avontuurlijke wijnenHosts geven gasten een warm welkom: in de lobby checken zij gasten in op de plek die hen het beste uitkomt, aan de balie, zittend aan tafel of bij één van de zitjes. Bij het uitchecken overhandigen gasten simpelweg de key card; de rekening krijgen gasten digitaal toegestuurd.

En op het menu? Internationale klassiekers, maar ook signature dishes als de tournedos van het Maas Rijn IJssel rund en specialiteiten van chef-kok Rinze Muizelaar, zoals biefstuk van het hert met knolselderij puree. Daarnaast introduceert Mercure in het vernieuwde hotel haar flavours from the cellar concept. Een nieuw, internationaal gevormd concept, waar ieder hotel lokaal haar eigen invulling aan geeft. Nederland onderscheidt zich bijvoorbeeld met jenevers, lokale bieren en een lokale wijn. “Reizigers zijn vaak op zoek naar verrassende nieuwe, lokale, gerechten en bijbehorende wijnen en gedestilleerde dranken. Met het nieuwe flavours from the cellar concept bieden wij onze gasten de kans deze dranken gemakkelijk te ontdekken.” De grote hoeveelheid kwaliteitswijnen aan de zogenaamde Wine Wall, de hangende ‘wijnkelder’ van het hotel, zijn per fles, maar ook per glas te bestellen. ”Hierdoor kunnen gasten eenvoudig variëren én experimenteren”, vertelt Van der Graaf.  

Buurtfunctie

Niet alleen zakelijke en leisure hotelgasten zijn welkom bij Mercure Hotel Amsterdam City, maar ook mensen woonachtig of werkzaam bij een van de vele bedrijven in de omgeving. Van der Graaf: “In veel landen zijn restaurants en lounges van hotels places to be. Nederlanders associëren deze plaatsen vaak als afstandelijk. Juist doordat onze RestaurantLounge Floor een sterk lokaal karakter heeft, verwachten we dat dit mensen uit de buurt aanspreekt. Een zakenlunch of borrel na werktijd in een ontspannen ambiance is voortaan heel dichtbij mogelijk.” 

Over Mercure hotels

Mercure is het midscale niet-gestandaardiseerde merk van Accor, ‘s werelds meest toonaangevende hoteloperator, aanwezig in 92 landen met meer dan 3.600 hotels, 460.000 kamers en 170.000 werknemers. De Mercure hotels delen eenzelfde kwaliteitsstandaard en worden beheerd door gepassioneerde hoteliers. Of ze nu in de grootste stadscentra, aan zee of in de bergen zijn gelegen, elk hotel biedt een authentieke ervaring voor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers. Het Mercure netwerk bevat meer dan 700 hotels in 52 landen over de hele wereld en biedt een echt alternatief voor gestandaardiseerde of onafhankelijke hotels, en combineert de kracht van een internationaal netwerk met professionele en digitale expertise. Voor meer informatie, ga naar http://www.mercure.com

Over Accor

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hoteloperator, biedt zijn gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk. Met ruim 3.600 hotels en 470.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget, hotelF1 en Adagio Access. De hotelgroep heeft een sterke online aanwezigheid die bestaat uit het boekingsportaal accorhotels.com, individuele boekingssites per hotelmerk en het loyaliteitsprogramma Le Club Accorhotels. Als ’s werelds beste hotelschool zet Accor zich actief in om de talenten van zijn 170.000 medewerkers te ontwikkelen. Zij vormen de ambassadeurs van Accors cultuur van service en innovatie waarop de groep al meer dan 45 jaar bouwt. In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 40 hotels, van het luxe- tot het economy segment: 1 Sofitel Legend – het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel – Pullman Eindhoven Cocagne, 1 MGallery hotel – The Convent Hotel Amsterdam, 8 Novotel hotels, 13 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 3 ibis Styles hotels en 2 ibis budget hotels.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.