MCR BV en Retailminds BV hebben de krachten gebundeld in MCR Retailminds B.V. Gezamenlijk gaan zij verder onder de naam MCR, waarbij Retailminds de merknaam wordt van de online raadpleeg- en informatiesystemen. Beide partijen hebben een jarenlange ervaring op het gebied van retail-locatiestrategie, verzorgingsgebieden en diepgaande inzichten in marktgebieden en consumentengedrag.
Waar MCR zich met name richtte op fysieke analyses en rapporten zoals bijvoorbeeld Vestigingsplaatsanalyses en Klantenherkomstanalyses , was Retailminds gespecialiseerd in het voor haar cliënten online beschikbaar hebben van actuele informatie op het terrein van winkelgebieden, socio-demografie, koopstromen, benchmarks en exclusieve marktgebieden.
MCR en Retailminds werkten al geruime tijd zeer nauw samen. De nadrukkelijk gebleken onderlinge aanvullingen en synergie was de directe aanleiding om de samenwerking te formaliseren. Vooruitlopend op deze stap hadden zij al hun intrek genomen in één kantoor in Rijswijk. De directie van MCR Retailminds wordt gevormd door Hans Hagoort (links op de foto, 45) en Erik van Koert (53).
Enkele producten en diensten MCR Retailminds
MCR Retailminds B.V. is een onafhankelijk adviesbureau, dat ondanks haar jonge karakter toch beschikt over een aanzienlijke ervaring op het gebied van strategisch advies aan detailhandelsorganisaties.
Groei- en vestigingsvraagstukken zowel als segmentatie- en haalbaarheidsstudies vormen een belangrijk deel van de activiteiten.
Vooral binnen franchise organisaties en voor het midden- en kleinbedrijf in Nederland is MCR Retailminds de aangewezen partij voor de beantwoording van alle vraagstukken die hierbij aan de orde komen. Een deel van de opdrachtgevers die MCR Retailminds mag bedienen zijn doorverwezen door banken, die hun relaties graag beslagen ten ijs willen laten komen en de visie en rapportages van MCR Retailminds hiervoor uitermate geschikt achten.
Talloze branches in alle bedrijfsgroottes weten de weg naar MCR Retailminds inmiddels te vinden.
Marktscan+
Via de Marktscan+ brengt MCR Retailminds het werkelijke verzorgingsgebied van een vestiging overzichtelijk in kaart, waarbij tevens wordt gekeken naar de gemiddelde reistijd die een consument bereid is te investeren.
De Marktscan+ brengt de herkomst van klanten en de bestedingen in beeld. Daarnaast wordt de consumptieve besteding binnen het verzorgingsgebied berekend en van daaruit het verworven marktaandeel. Ondernemers sturen zo op feitelijke informatie.
Witte Vlekkenplan
Formule- en franchiseorganisaties zoeken continue naar geschikte locaties voor uitbreiding en netwerkverdichting. Het Witte Vlekkenplan van MCR Retailminds kan hierbij helpen. MCR Retailminds geeft aan wat goede locaties zijn voor een nieuwe formule en welke locaties tevens geschikt zijn voor uitbreiding van het aantal vestigingen bij een bestaande formule.
Quickscan
De Quickscan van Retailminds genereert online een volledig beeld van het verzorgingsgebied van de geselecteerde locatie. In overzichtelijke informatieschermen kan de demografische opbouw, de consumptieve besteding en de concurrentie binnen de geselecteerde branche geraadpleegd worden.
De Quickscan is uitermate geschikt om vanachter pc of tablet een eerste indruk op te doen van de potentie van het geselecteerde verzorgingsgebied.
Huidige klanten
MCR Retailminds heeft reeds een groot aantal ondernemingen op basis van haar onderzoeken mogen adviseren. Enkele namen: Yves Rocher, Subway, Esprit, Vodafone, Rituals, Jamin, Intersport, Shoeby, Oger, The Read Shop, BouwCenter, Sigma Coatings, Grohe, Huis en Hypotheek, Keurslager, Kwalitaria, Bakker Bart, Fietscity, Intersport, Runnersworld, Coach, LifeStyle en Make-up Studio.
')}