McDonald’s Nederland onthulde vandaag in Amsterdam een Big Mac gemaakt van echt goud, ter waarde van € 10.000. De Amsterdamse goudsmid Barbara van Schajik maakte een exacte replica van de meest geliefde Hamburger van McDonald’s. De gouden Big Mac staat centraal in de nieuwste campagne van McDonald’s Nederland, waar uiteindelijk één gast de gouden Big Mac wint.
“De Big Mac is al 42 jaar één van onze iconen en zeer geliefd bij veel van onze gasten”, aldus Debbie de Wagenaar, Directeur Corporate Communicatie, McDonald’s Nederland. “Wij verkopen ongeveer 3.100 Big Mac’s per uur in onze 236 restaurants. Zo’n populair en wereldberoemd product verdient een bijzonder eerbetoon. Vandaar dat we nu een echte gouden Big Mac hebben laten maken, die iemand in Nederland gaat winnen.”
Over de Big Mac
Het was de Amerikaanse Franchisenemer Jim Delligatti die in augustus 1967 voor het eerst een Big Mac serveerde aan zijn gasten. Vanaf dat moment begon het grote succes van deze Hamburger. Inmiddels verkoopt McDonald’s in Amerika jaarlijks zo’n 550 miljoen van deze Hamburgers en zelfs in Japan gaan er 150 miljoen Big Mac’s per jaar over de counter. Vanaf het moment van introductie veranderde er niet veel aan de receptuur van de Big Mac; twee 100% rundvleesburgers, verse sla, kaas, augurk, uitjes, speciale Big Mac saus en een 3-delig broodje vormen de ingrediënten van dit succesnummer. In meer dan 100 landen wordt de Big Mac op dezelfde manier gemaakt.
Open de kluis
Vanaf 17 september tot en met 21 oktober kunnen gasten online sleutels sparen. De Big Mac actieverpakking bevat een unieke actiecode die de gast op de website van McDonald’s kan invoeren om digitale sleutels te sparen. Eén van de sleutels is de winnende sleutel die de kluis opent, waarin de gouden Big Mac ligt. Hoe meer sleutels de gast spaart, hoe groter de kans om deze kluis te openen. Meer informatie over de campagne is vanaf 17 september te vinden op de website van McDonald’s.
///////////
Over McDonald’s Nederland
In Nederland heeft McDonald’s 236 restaurants, die wekelijks door zo’n 3 miljoen gasten worden bezocht. Ruim 17.000 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. McDonald’s wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.
')}