Met een geheel vernieuwd ontbijtassortiment breekt McDonald’s vanaf vandaag de ontbijtmarkt open, ten gunste van de steeds vaker buitenshuis ontbijtende consument. Niet alleen met een scherpe prijsstelling, maar vooral met een breed assortiment typische McDonald’s producten, zoals pancakes met stroop, de McMuffin Ham-Kaas en de McMuffin Kaas. Meer en meer Nederlanders ontbijten buiten de deur en als het aan McDonald’s ligt doen ze dit vanaf vandaag in een van de 236 restaurants van de fastserviceketen.
De out-of-home ontbijtmarkt groeit snel in Nederland. Het aantal ontbijtbezoeken in out-of-home in Nederland is in 2013 ten opzichte van 2012 gegroeid met 34%*. Nederland is daarmee de sterkst groeiende ontbijtmarkt van Europa. Onderzoek door Insites Consulting geeft verder aan dat 37% procent van de Nederlanders tussen de 15 en 55 jaar geregeld buitenshuis ontbijt**. ‘Vier tot vijf procent van onze totaalomzet realiseren we op dit moment met ontbijt. In twee tot drie jaar moet dat acht tot tien procent worden’, aldus Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland.
‘Voor onze gasten bleek dat een ruime keuze uit verschillende producten belangrijk is om McDonald’s ook in de ochtenduren te bezoeken. Daarom hebben we goed gekeken naar ons ontbijtassortiment en dit aangepast – met een vernieuwde croissant – en uitgebreid op basis van de wensen van onze gasten en huidige ontbijttrends’, aldus Jo Sempels. De prijsstelling speelt in deze tijd een belangrijke rol, maar is niet de enige factor. McDonald’s onderscheidt zich in de markt door het aanbieden van een breed assortiment typische McDonald’s ontbijtproducten, voor een aantrekkelijke prijs. ‘En laten we onze goed bereikbare locaties, snelle service, gratis Wifi en ochtendkrant daarbij niet vergeten’, aldus Sempels.
Het ontbijtassortiment bestaat nu uit een vernieuwde croissant met jam en boter en nieuwe producten als de pancakes met stroop, de McMuffin Ham-Kaas en de McMuffin Kaas. Het product dat in het assortiment blijft is de McMuffin met Bacon en Ei. Al deze producten worden aangeboden voor de prijs van € 1,95. In combinatie met een van de aangeboden dranken (verschillende soorten koffie, thee, Tropicana jus d’ orange, appelsap, biologische melk of een fruitdrank) bedraagt de prijs € 2,95.
Voor veel consumenten is de aanwezigheid van goede koffie een belangrijke reden om een ontbijt buiten de deur te nuttigen. Vorig jaar heeft McDonald’s samen met barista’s hard gewerkt aan de optimalisatie van haar koffievarianten. Dat heeft ertoe geleid dat in alle koffievarianten meer gram koffiebonen en melk gebruikt worden en minder water. ‘Uitstekende koffie dus en bovendien nu nog meer keuze uit verschillende typische McDonald’s ontbijtproducten. Voor iedereen dus wat wils om de dag optimaal te starten, aldus Jo Sempels.
*onderzoek uitgevoerd door McDonald’s Europa onder Nederlands publiek
**onderzoek uitgevoerd in opdracht van McDonald’s Nederland onder 1258 gasten
')}