Kwalitaria heeft de tweede plaats behaald bij de uitreiking van de Foodservice Marketing Award in de categorie activatie op 15 december. Kwalitaria heeft haar burgers beter én lekkerder gemaakt om zo sterk in de markt te zetten. De succesvolle introductie van het burgerconcept werd zeer gewaardeerd door de jury van FoodserviceXS en beloond met de runner-up positie, net achter Jacobs Douwe Egberts.
Inspelen op trends
Gasten willen vers, gezond en duurzaam eten. Met het burgerconcept spreekt Kwalitaria een nieuwe doelgroep aan. De burgers worden gemaakt met vers gehakt van MRIJ-runderen. Kwalitaria kiest voor dit Hollands ras vanwege de smaak, de kleinschaligheid en duurzaamheid. Samen met een gezondere saus, lekkere toppings en biologisch brood van Hollandse bodem spelen de burgers écht in op de behoeftes van gasten. Met behulp van een TV-commercial, online campagne en enthousiaste lokale ondernemers is het verhaal achter de burgers verteld.
Duidelijke strategie
Volgens Maaike Huibers, marketeer bij FFC, heeft Kwalitaria een duidelijke strategie: “We willen als formule graag voorop lopen. Het nieuwe burgerconcept bewijst dat en is nu ook beloond met een mooie prijs. We hebben de afzet van de Kwalitaria burgers dit jaar met 70% zien stijgen. Ook zien we een significante stijging in onze naamsbekendheid en de bezoekintentie. Als formule moet je continu bezig zijn met de steeds veranderende behoeften van de consument om succesvol te blijven.”
')}