Het tweede kwartaaloverzicht van fastfood formule Kwalitaria ziet er ook weer goed uit. De omzet laat over deze maanden een index zien van 109. “Dat is zo’n 10% beter dan de cafetaria-markt, die index vertoont zelfs een kleine krimp” volgens Martijn Boone, marketing manager van ffc. “Wij vergelijken iedere week de omzet en transactie indexen van onze eigen benchmark met die van de Foodservice branche. Op de wedstrijddagen van Oranje scoorde Kwalitaria trouwens flink met omzetten die wel tot 40% hoger waren dan gemiddeld.
Uiteraard zorgt het betere weer voor een stijging in softijs en milkshake producten maar ook de introductie van de nieuwe ijsproducten zoals de lente- en zomershake met smaakparels dragen bij aan dit goede resultaat. (stijging van +19%). De Kwalitaria burger is de tweede grote stijger dit kwartaal. Deze burger met puur Hollands rundvlees van de blaarkopkoe en een ambachtelijk Hollands burgerbroodje met een beetje biologische honing is nu één van de sterkste producten binnen Kwalitaria. “Heel binnenkort gaat de één miljoenste burgers over de toonbank”, volgens Martijn Boone.
Over Kwalitaria – Kwalitaria is het bekendste cafetariamerk van Nederland.. Sinds 2004 is Kwalitaria een franchiseformule van franchise friendly concepts (ffc) in Zeist.
')}