Met de opening van een nieuwe vestiging op Schiphol geeft Jamin weer een nieuwe impuls aan haar groei strategie Het bedrijf liet onlangs weten de eerste helft van dit jaar een omzetplus van ruim 5% te kunnen noteren. Naast het restylen of herloceren van bestaande winkels, zijn het openen van nieuwe verkoop lokaties wezenlijk onderdeel van de ambities van de bekendste snoepwinkel van ons land
De vestiging van Jamin zit vlak bij P1 en deelt de ruimte met het verkooppunt van Multi-Vlaai. “Een geweldige lokatie met heel veel traffic. Perfect voor impuls aankopen. Wat lekkers voor op vakantie, bij terugkomst of als je weet dat je toch moet nog even moet wachten als zogeheten afhaler”, vertelt Maarten Steinkamp, general manager Jamin.
Het bedrijf timmert na een aantal moeizame jaren hard aan de weg. Het succes ligt volgens Steinkamp aan een combinatie en variatie van product innovatie, communicatie en upgrading van de aankoopplaats; ”Het opfrissen, verplaatsen of aanpassen qua omvang van onze winkels al naar gelang de lokatie, geeft een enorme impuls. Schiphol is een relatieve kleine vestiging, bijna een shop in shop maar met uitgekiend assortiment, helemaal gericht op “grab & go”.
Jamin liet afgelopen jaar een sterke ontwikkeling zien op gebied van eigen merken zoals American Candy, Twizzl en Sugoi Japan. “Wij scoren met unieke producten en concepten. Veel van die producten importeren we zelf via een netwerk van wereldwijde leveranciers. Wereldsnoep dus. En dan mag Schiphol dus niet ontbreken!
')}