De Nederlandse lingeriefranchise Hunkemöller heeft een eerste winkel in Zweden geopend. De ondermodeketen wil groeien tot een wereldwijd merk. Daarom opent het de komende jaren onder meer nog tien tot vijftien winkels in Zweden.
“We hebben het strategische besluit genomen om uit te breiden in Scandinavië. Afgelopen jaar hebben we in Denemarken al een groei van 35 procent gerealiseerd en verwachten we een groei van 25 procent in 2013”, zegt Philip Mountford, ceo van Hunkemöller.
Op dit moment heeft Hunkemöller meer dan vijfhonderd verkooppunten in Europa en in een deel van het Midden-Oosten. Maar daar blijft het niet bij. Naast de opening van Zweedse winkels heeft het lingeriemerk voor de Duitse markt gekozen als voornaamste expansieland. In de rest van de wereld wil het merk de komende jaren voornamelijk groeien via shop-in-shops in grote warenhuizen, via webshops en via franchise formules.
Bron: Denationalefranchisegids.nl
Link: http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dinsdag_30_oktober_2012.htm#hunkemoller1
')}