HALLO start franchise populair nieuwsblad

Datum: mei 13, 2015

HALLO Media Groep start met een franchise van haar populaire HALLO-concept. Het nieuwsblad, de bijbehorende website en commerciële initiatieven hebben zich de afgelopen 5 jaar bewezen als sterke formule. De kracht van een lokale insteek past bij een groeiende behoefte aan een gratis én laagdrempelige nieuwsvoorziening.

Door veranderingen in het medialandschap zijn consumenten vaak niet meer bereid te betalen voor nieuws. Toch is er een toenemende behoefte aan een kwalitatief sterke informatievoorziening, discussieplatforms, beleving en sociale cohesie. Met de HALLO-formule heeft de HALLO Media Groep een succesvolle invulling voor die behoefte ontwikkeld. “Wij willen met HALLO inwoners en bezoekers van een gemeente informeren en emotioneren met nieuws en achtergronden uit hun directe omgeving. Onze ambitie is om dit voor steeds meer gemeentes te kunnen verzorgen”, aldus Eric van Kempen, directeur van HALLO Media Groep.

De eerste editie van nieuwsblad HALLO werd in september 2009 in Horst aan de Maas uitgegeven. Binnen vijf jaar verwierf het blad een nagenoeg perfecte naamsbekendheid in de gemeente. Uit marktonderzoek blijkt daarnaast dat HALLO een lezersdichtheid van 96,4 procent heeft en een waardering van de inwoners krijgt van 8,2. Dat succes werd al snel opgemerkt: nog voor haar eerste verjaardag werd nieuwsblad HALLO Horst aan de Maas bekroond met de A.M. Bandaprijs van de Nederlandse Nieuwsblad Pers, de branchevereniging voor nieuwsbladen. Het lokale karakter van het HALLO-concept wordt verder versterkt door de HALLO Voordeelpas en de HALLO Aanbieding. Ook voor die laatste won HALLO in 2013 de A.M. Bandaprijs. HALLO bewees zich in korte tijd als krachtige, lokale speler.

“De waardering en het succes van HALLO vormden de aanleiding voor het opzetten van de HALLO franchiseformule”, legt Van Kempen uit. “De afgelopen 5 jaar hebben we stevig gebouwd aan het fundament van onze HALLO-formule. Met centralisatie van productieprocessen, het scheiden van front en back office en zeer vergaande automatisering van back office activiteiten hebben we een verdienmodel gecreëerd dat voorziet in een kwalitatief hoogstaand gratis huis-aan-huisblad, dat met gemak de concurrentie met een eventueel bestaand lokaal abonnementenblad kan aangaan.”

Bron: Customerfactory

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.