Guerilla Marketing Fietscity in Enschede

Datum: mei 11, 2014

Het was al bijna nacht toen op 3 mei j.l. vier mannen, donker gekleed op pad gingen met Fietscity-stickers, zo groot als een ANWB-stadsgrens bord. Eén dezer dagen zou bekend worden gemaakt welke stad zich “fietsstad van Nederland” zou mogen noemen, en Enschede, de stad met twee vestigingen van Fietsenwinkelformule Fietscity, was genomineerd. Bij uitstek de gelegenheid om Enschede om te dopen tot Fietscity. 

Vanavond was het zover. Niemand kon de gevolgen van deze Guerrilla-marketing actie op voorhand overzien. Zou de gemeente een boete gaan geven, zou de politie in actie komen? Niemand wist het. Enigszins nerveus werden de eerste borden beplakt, maar gaandeweg werd de sfeer wat lacheriger en nonchalanter. Een paar keer kropen ze door het oog van de naald. Net na het plakken reed een politieauto voorbij. Alle 72 “Enschede” borden waren rond middernacht verborgen achter het Fietscity-logo.Alle 72

Nu begon het grote afwachten. Op zondagmorgen kwamen de eerste berichten los: Een wethouder feliciteerde zijn collega met de leuke actie. De verwachting was dat de gemeente zou gaan bellen of mailen. Maar dat deden ze niet. Wel stond er twee keer een stuk in de krant over de Fietscity borden. En er werd driftig getwitterd en gefacebookt. Klanten vonden het prachtig, gemeten aan de vele positieve en hilarische reacties.

Gisteren hebben de partners in crime’ alle stickers weer verwijderd. Wederom rond middernacht.

Enschede was het niet geworden…

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.