Slijterijformule Gall & Gall gaat negen winkels overnemen van de concurrerende keten Mitra. Deze slijterij wil de nadruk namelijk meer gaan leggen op de groei van het franchisenetwerk en online verkoop. Dit meldt Levensmiddelenkrant.nl. Als onderdeel van de online strategie vond Mitra het nodig om negen speciaalzaken aan Gall & Gall te verkopen.
Directeur René Wissink van Mitra. “Wij investeren momenteel fors in deze netwerken waarbij de kracht van internet wordt gecombineerd met de fysieke aanwezigheid, zowel met eigen winkels als met franchisevestigingen, in de winkelstraat.” De keten zegt online marktleider te willen worden in dranken, maar heeft ook nog 260 winkels. Marit van Egmond, algemeen directeur van Gall & Gall zegt met de nieuwe winkels een stevige impuls te kunnen geven aan de groeiambities. De formule heeft nu liefst 553 winkels.
Bron: Denationalefranchisegids.nl
Link: http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dinsdag_3_juli_2012.htm#mitra_franchise
')}