Expert sluit succesvol boekjaar 2017 af

Datum: juni 8, 2018

Expert heeft in het afgelopen jubileumjaar een zeer succesvolle ontwikkeling laten zien. De totale markt voor elektronica liet volgens GfK in 2017 een stijging zien van 0,7 procent. In 2017 steeg de totale winkelomzet van Expert met bijna zes procent ten opzichte van het jaar ervoor. Uit de GfK-cijfers blijkt dat Expert in alle groepen is gegroeid én marktaandeel wint. Vorige maand publiceerde Expert zijn jaarcijfers en vond er een Algemene Vergadering van Aandeelhouders plaats in Nijkerk. Alle aangesloten ondernemers waren uitgenodigd om deze vergadering bij te wonen, waarbij de cijfers en plannen werden gepresenteerd. Mede door een geslaagd jubileumjaar kon Expert zijn ondernemers de hoogste retourprovisie ooit toekennen in de geschiedenis van Expert. Er werd een gezonde toevoeging aan het eigen vermogen gedaan en de financiële prognoses voor 2017 zijn wederom ruim gehaald. De organisatie, de holding, heeft een goede eigen vermogenspositie en blijft hiermee een solvabele speler in de markt.

50 jaar Expert: imago verder verbeterd

Expert vierde het vijftigjarig jubileum met zijn ondernemers en medewerkers, maar natuurlijk ook met zijn klanten. In 2017 konden klanten profiteren van diverse aantrekkelijke (product)acties. Hiermee wist Expert zijn vijftigste verjaardag op een aansprekende manier te delen met zijn klanten. Expert heeft in dat jaar zijn imago verder weten te verbeteren als het gaat om vriendelijk personeel, deskundigheid en service. De naamsbekendheid bleef op het hoge niveau van 99 procent in het verzorgingsgebied.

Verwachtingen 2018

De verwachtingen voor 2018 zijn voor Expert positief. Online en offline blijven succesvol gecombineerd in een uniek omni-channel model, waarbij alle verkoop door de winkels van de ondernemers gaat. Een model waarbij Expert wederom bewijst dat het ondernemerschap centraal staat, ondersteund met een zeer sterk landelijk merk en backoffice. Expert blijft zich richten op zijn servicepropositie. “Wij spreken niet over een klantenreis”, aldus directeur Dik Pijl. “Wij zijn de klantengids in een sterk veranderende wereld van consumentenelektronica.” Klanttevredenheid middels persoonlijk advies en de beste service is en blijft het credo van Expert.

 

Over Expert

Expert is een klantgerichte vakspeciaalzaak die zich onderscheidt met drie formulepijlers: beste service, persoonlijk advies en vertrouwd dichtbij. Online en offline zijn bij Expert volledig geïntegreerd. Of de klant nu in één van de 140 Expertwinkels of online koopt: het is altijd de lokale ondernemer die bezorgt, het is de lokale ondernemer die vragen beantwoordt en het is de lokale ondernemer die service verleent. Expert gelooft in de lokale ondernemer. Hij voegt waarde toe aan het merk en hij is een vertrouwd gezicht in het straatbeeld. Dat is de kracht van Expert. ')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.