Euretco Wonen neemt deel aan de aanstaande vakbeurs Intirio, die plaatsvindt van zondag 31 januari t/m woensdag 3 februari. Voor zowel woonondernemers als leveranciers worden hier de laatste ontwikkelingen op online gebied gepresenteerd en is de succesvolle formule Decorette vertegenwoordigd.
Vorig jaar zijn de microsites van Slaapkenner, Topform, Vivante en Binnen live gegaan. Sandra van Rutten, manager woningtextiel en lid van het managementteam van Euretco Wonen: “Met deze websites wordt ingespeeld op het oriëntatiegedrag van consumenten, die hun winkelkeuze steeds meer online bepalen op grond van vindbaarheid in een aantrekkelijke en inspirerende digitale omgeving. De platforms werden doorontwikkeld en met de nieuwe microsites 2.0 is als het ware een nieuwe schil om de bestaande microsites heen gebouwd, waaraan ondernemers een persoonlijk en uniek tintje kunnen geven.” Inmiddels doen al meer dan honderd woonondernemers hier aan mee.
Parallel aan de ontwikkeling van de microsites voor ondernemers zijn ook de multibrandwebsites voor leveranciers beschikbaar. Zo kunnen zij lokaal via de retailers en met dezelfde look & feel consumenten benaderen. Met een aantal belangrijke leveranciers gaat de online samenwerking nu van start en vinden alweer gesprekken met geïnteresseerde leveranciers plaats.
Naast de microsites 2.0 en de multibrandsites presenteert Euretco Wonen de formule Decorette op Intirio, dé Benelux-vakbeurs voor woning- en huishoudtextiel. “Decorette heeft volop groeiambities en zal komend jaar vier nieuwe winkels en vijf shops-in-shop openen. Daarnaast wordt de nieuwe website gelanceerd en worden de bestelmogelijkheden voor consumenten via de webshop uitgebreid,” aldus Angela van Dongen, Formule Manager Decorette.
Bezoekers van de vakbeurs Intirio in Gent (31 januari-3 februari) zijn van harte welkom bij Euretco Wonen (Beurshal 1, stand F 77).
Over Euretco
Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met zo’n 2.000 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt € 2,3 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, groothandel en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren onder andere Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner en Topform. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface en Blue Rebel over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid en maximale ondersteuning van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met zo’n 385 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar. www.euretco.com
De voorloper van Euretco, Inkoopvereniging Nederland, bestaat sinds 1916. Hiermee vertegenwoordigt Euretco 100 jaar zelfstandig retailend Nederland.
EK/servicegroup, sinds eind april 2015 een meerderheidsaandeel in Euretco, is een coöperatie met 2.100 leden in Europa zelfstandig retailers in de branches woonaccessoires, speelgoed, luxe huishoudelijke artikelen, witgoed en kantoorartikelen.
')}