Euretco Fashion trakteert op explosie aan creativiteit en beleving

Datum: mei 29, 2012

De nieuwe retailwereld vraagt om creativiteit, entertainment en bezieling van de ondernemer. Succes zit hem niet meer in de kleding die je in de winkel hangt, want die kunnen consumenten ook op internet aanschaffen. ‘Succes zit hem in de handtekening die de ondernemer er in zijn winkel onder zet,’ aldus Mike Spoelder die als directeur van Euretco Fashion het vierde trend- en inspiratiesessie What’s Next aftrapte.

De aanwezige ondernemers zoeken op verschillende vlakken inspiratie, voor inkoop, retailontwikkelingen, visual merchandising en online/social media. Zij nemen dan ook inkopers, etaleurs, reclamemensen mee naar de inspiratiesessies van Euretco Fashion om ervoor te zorgen dat iedereen dezelfde ‘voeding’ krijgt. Het resulteert in een goed gevulde zaal met meer dan tweehonderd belangstellenden, die zich in De Fabrique in Maarssen oriënteren op hoe merken inspelen op de trends die te verwachten zijn.Euretco Fashion - What's Next 2012

Verlangzamen
Trendwatchers Christine Boland en Jan Agelink hielden bruisende presentaties. Christine Boland concentreerde zich op alle nieuwe ontwikkelingen op damesgebied voor zomer 2013 en Jan Agelink gaf een statement voor het jeanssegment en de nieuwe generatie. Bij beiden stond centraal dat consumenten zoeken naar een ontsnapping uit de snelle en hectische wereld.

Er ontstaat een bewustwording voor de dingen die echt belangrijk zijn en gaan de natuur en het ambacht weer herwaarderen, off the grid. Of in de woorden van Christine Boland: ‘We gaan verlangzamen.’

De nieuwe winkelbeleving gepresenteerd
Na de presentatie van Christine Boland was er tijd om alle aanwezige merken te ‘beleven’. Mariska Schennink, accountmanager en organisator van What’s Next, legde uit waarom de aanwezige merken samen een statement hebben gemaakt met de pijlers duurzaam, eerlijk en authentiek. Consumenten verwachten in de winkel méér dan alleen een presentatie van kleding. Zij zoeken naar het verhaal achter het merk. Hoe is het gemaakt, wie heeft het gemaakt en wat waren zijn motieven. Het gaat om storytelling, offline in de winkel met een verdieping online, via bijvoorbeeld blogs.

Verder wil de consument weer de bezieling zien. Aandachtig luisteren naar een persoon die vol bezieling over zijn vak vertelt (eerlijk en authentiek). Zo was Waitz tijdens What’s Next druk doende zijn accessoires ter plekke te maken. Tip van Christine Boland: nodig eens een designer uit om in je winkel ‘live’ aan de slag te gaan.

Entertainment was er ook volop in de oude fabriekshal in Maarssen. Zo promootte Lee zijn dameslijn Stretch de Lux: in deze nieuwe collectie met strakke jeans konden Yoga-meiden uitstekend uit de voeten. G-sus liet zien dat het samen met een jonge ontwerper in 60 minuten met een stuk stof en een naaimachine een prachtige creatie kan ontwerpen en maken.Euretco Fashion - What's Next 2012

Energie boost
Na afloop van What’s Next bleek hoe zeer ondernemers in de mode behoefte hebben aan dit soort inspiratiesessies. Op Twitter en Facebook vlogen de positieve reacties over en weer. De dag had een positieve vibe gecreëerd, een energie boost waarmee ondernemers weer aan de slag kunnen in hun winkels en in hun benadering van hun klanten. Maggy Hopman, Van Maggy’s Mode Spakenburg: ‘Ik heb genoten, ben geïnspireerd en tot op het bot gemotiveerd! Chapeau! Christine Boland, trendwatcher en spreker: ‘Wat hier vandaag te beleven is aan trendpresentaties, nieuwe merken en creativiteit is een echte MUST voor alle ondernemers. De nieuwe winkelervaring wordt hier geboden.’

Bron: Euretco Fashion

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.