ElectronicPartner reikt ondernemers de helpende hand op Najaarsbeurs

Datum: oktober 14, 2014

Op 5 & 6 oktober vond de ElectronicPartner Najaarsbeurs plaats. Naast ruim 350 ondernemers waren ook 60 partners uit de industrie aanwezig. De beurs stond in het teken van het thema UP!, want voor wie omhoog kijkt zijn er geen grenzen. ElectronicPartner maakte tijdens de beurs van de gelegenheid gebruik om samen met de ondernemers een Quick Scan in te vullen om kritisch te kijken hoe zij ervoor staan en daarnaast werd de ondernemers de mogelijkheid geboden volop gebruik te maken van inkoopvoordeel. Ook werden door de organisatie natuurlijk weer noviteiten gepresenteerd, zoals het nieuwe Koffieconcept en de uitbreiding van het Serviceplan voor witgoed van 5 naar 8 jaar. Daarnaast werd bekendgemaakt dat ElectronicPartner vanaf begin november ook witgoedproducten over het eigen magazijn gaat distribueren.

UP!, want voor wie omhoog kijkt zijn er geen grenzen

De ElectronicPartner Najaarsbeurs vond wederom plaats in Central Studios te Utrecht. De locatie was voor deze gelegenheid geheel aangekleed binnen het thema UP!. Een grote ElectronicPartner luchtballon en enorme verlichte wolken beeldden het thema uit. De aankleding was een verwijzing naar de boodschap dat ElectronicPartner met de ondernemer de klim wil maken om samen naar grote hoogte te stijgen. Om met elkaar omhoog te klimmen, reikte ElectronicPartner tijdens de beurs letterlijk en figuurlijk de helpende hand aan ondernemers die zelfs aanwezig was in de vorm van een reusachtige opblaasbare hand. Hieronder werden op het marketingplein alle ondersteunende concepten en diensten gepresenteerd. “Vijf jaar lang was de winkelstraat opengebroken. Daar heeft de ondernemer veel hinder van gehad”, beeldt Evert C. Meeuwissen, CEO BeNeLux, de situatie uit. Nu is de straat weer dicht en wordt hij langzaamaan weer opgebouwd en mooi gemaakt. Maar het is niet meteen reden voor een groot feest. Als je je bedenkt dat in deze periode alleen al op het gebied van consumentenelektronica de markt 30% gedaald is, dan moeten wij de ondernemer de helpende hand bieden”, licht hij toe.

Werk in en aan de winkel

Vanuit haar strategie werkt ElectronicPartner met de ondernemer ‘in de onderneming’ en ‘aan de onderneming’. “Wij willen graag met onze ondernemers, door het tonen van lef en empathie, een win- win-situatie creëren en een optimale synergie verwezenlijken op basis van wederzijds vertrouwen en samenwerking”, vertelt Meeuwissen. “We moeten out-of-the-box denken om te innoveren en steeds die toegevoegde waarde laten zien. Dit doen wij onder meer door het aanbieden van onze diensten en concepten waarmee wij de ondernemer helpen jaarlijks het netto rendement te laten stijgen”. De rode draad van de beurs was de Quick Scan waarin vijf vragen werden gesteld aan de ondernemers. De vragen hadden betrekking op omzet, marge, voorraad, debiteurenstand en personeelskosten. “Alles moet weer even onder de loep worden genomen, wij moeten pas op de plaats maken en alles weer op scherp stellen. Wij bieden diverse financiële analyses en ondersteuning op het gebied van bijvoorbeeld marketing en automatisering. Zo werken wij ook ‘aan de onderneming’. Op deze manier kan de ondernemer ook doen waar hij goed in is; zijn lokale consument bedienen”, aldus Meeuwissen.

ElectronicPartner Nederland B.V.

ElectronicPartner Nederland B.V. is een toonaangevende en innovatieve organisatie op het gebied van consumenten- en huishoudelektronica en heeft 475 aangesloten winkels. Zij is erop gericht zelfstandige ondernemers te adviseren en te ondersteunen op onder andere het gebied van assortiment, condities en marges, financiën, distributie, (online) marketing, opleiding, automatisering, personeel en marktonderzoek. Zo kunnen ondernemers het beste uit hun eigen winkel(s) halen en ieder jaar een beter netto rendement neerzetten. 

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.