Retailorganisatie ElectronicPartner Nederland B.V. neemt per 1 maart de winkels van elektronicaketen Maxwell over. Maxwell is een familiebedrijf met 16 winkels en al 80 jaar een begrip in het zuiden van het land. De winkels zullen zich per 1 maart als filialen in eigen beheer onder de vlag van de EP:Formule als EP:Maxwell voortzetten.
Met de overname verstevigt ElectronicPartner haar marktpositie in de consumentenelektronicabranche voor zowel de EP:Formule als de organisatie. EP: is de bekendste formule van ElectronicPartner. Met bijna 100 vestigingen en een herkenbaar winkelbeeld is het een formule die zijn kracht al heeft bewezen. Wat niet betekent dat we stilstaan. “Het openen van onze eerste eigen winkels zien wij dan ook als de perfecte aanvulling op onze huidige activiteiten”, zegt Evert C. Meeuwissen, CEO van ElectronicPartner BeNeLux. De winkels zullen worden omgebouwd in het EP:Concept. Het EP:Concept sluit naadloos aan richting de behoefte van de consument met beleving als hoofdthema. Waar elders de winkeldeuren sluiten, ziet ElectronicPartner kansen in een markt die continue aan grote veranderingen onderhevig is.
Net als bij Maxwell staan ook bij ElectronicPartner service en kwaliteit hoog in het vaandel. “Het winkelpersoneel van Maxwell zal overgaan naar ElectronicPartner, waardoor de consument haar vertrouwde aanspreekpunt behoudt. Hierdoor vertrouwen wij erop het niveau van de service en de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen en zorgen wij ervoor dat er voor de huidige klanten zo min mogelijk verandert”, aldus Meeuwissen.
Over ElectronicPartner Nederland B.V.
ElectronicPartner Nederland B.V. is een toonaangevende en innovatieve organisatie op het gebied van consumenten- en huishoudelektronica en heeft 475 aangesloten winkels. Deze zijn onderverdeeld in 4 verschillende formules; EP:, Elektro Specialist, ServicePartner en Perfekt. ElectronicPartner is erop gericht zelfstandige ondernemers te adviseren en te ondersteunen op onder andere het gebied van assortiment, condities en marges, financiën, distributie, (online) marketing, opleiding, automatisering, personeel en marktonderzoek. Zo kunnen ondernemers het beste uit hun eigen winkel(s) halen en ieder jaar een beter netto rendement neerzetten.
')}