Doppio Espresso presenteert nieuw beeldmerk

Datum: februari 3, 2014

Espressobarketen Doppio Espresso heeft een nieuw beeldmerk, dat innovatie en vooruitstrevendheid uitstraalt en voor een stukje herkenbaarheid moet zorgen. Het nieuwe beeldmerk weerspiegelt de kernwaarden van het jonge succesvolle bedrijf.

Een nieuw jaar, nieuwe mogelijkheden en kansen. Hoe beter te beginnen dan met de lancering van een nieuw logo. Doppio Espresso begint 2014 met de uitrol van een nieuw beeldmerk. Het nieuwe beeldmerk werd eind december aan de ondernemers gepresenteerd. “We willen met onze nieuwe merkidentiteit uitdrukken waar we voor staan en de groei die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt zichtbaar maken.”

Doppio Espresso is al geruime tijd bezig met het ontwikkelen van een onderscheidend en passend beeldmerk. Het oude logo, bestaande uit 2 koffieboontjes, was te generiek en niet onderscheidend en kenmerkend genoeg voor het bedrijf. De formule is de afgelopen jaren enorm gegroeid en de kernwaarden zijn vastgelegd. Hier hoort een beeldmerk bij dat het bedrijf representeert.

Achter het nieuwe logo zit een verhaal. De unieke vorm van de letters van DOPPIO ESPRESSO, dat sinds de start van het bedrijf bestaat, komt terug in het beeldmerk. De letters D en P uit DOPPIO vormen de basis. De binnenzijde van de D en P is vertaald naar een druppel.

De druppel staat voor vloeistof. Vloeistof is vloeibaar. Vloeibaarheid is een weerspiegeling van vooruitgang en innovatie. En dit is precies waar eigenaren Peter van Eijl en Jonathan Teoh voor staan. De komende jaren blijft de focus op kwaliteit en innovatie liggen. Doppio Espresso wil de beste zijn in kwaliteit, service en beleving. Vanuit het opleidingscentrum in Joure werkt Doppio Espresso aan de ontwikkeling van hun concept, zodat ze gasten blijvend kunnen verrassen met superieure koffie-innovaties en buitengewone momenten.Nieuw logo voor Doppio Espresso

In de top van de druppel komen vakmanschap en techniek samen. De voortuitgang die het bedrijf doormaakt is zichtbaar in de schenkende beweging van het beeldmerk. De passie en energie van alle ondernemers en werknemers worden weerspiegelt door de vorm.

Het logo zal een prominente plaats op alle uitingen krijgen. Het is niet ondenkbaar dat op den duur alleen het beeldmerk gecommuniceerd wordt. Doppio Espresso is in 2007 in Groningen begonnen maar weet via een franchiseformule landelijk steeds meer mensen te bereiken en heeft een behoorlijk netwerk aan winkels op weten te bouwen. Onlangs heeft Doppio Espresso de European Coffee Award voor ‘Best Coffee Chain Benelux’ in ontvangst genomen tijdens het European Coffee Symposium in Parijs.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.