Délifrance franchiseformule zoekt Spécialité du Moment

Datum: februari 6, 2017

Délifrance roept heel Nederland op om een nieuwe Spécialité du Moment, de benaming voor het tweemaandelijkse wisselende actiebroodje, te bedenken en uiteindelijk mee te bepalen welke Spécialité er in de maanden mei en juni te verkrijgen is bij de restaurants van Délifrance in Nederland.

Vanaf 2 februari loopt de campagne op social media en de website van de Délifrance Franchise Formule, www.clubdelifrance.nl. Recepturen kunnen tot en met 28 februari worden ingediend door een email te sturen met de details naar win@delifrance.nl.

Uit alle inzendingen stelt Délifrance Nederland een top-10 samen. Hierna volgt een Facebook-verkiezing , waarbij iedereen de kans heeft om op zijn of haar favoriet te stemmen. Op basis van de uitkomst zal de top-3 op de finaledag, vrijdag 31 maart 2017, door een jury worden beoordeeld. De winnende receptuur wordt de Spécialité du Moment van mei en juni.

De winnaar ontvangt een jaar lang gratis lunchen bij de Délifrance restaurants in Nederland, daarnaast gaan de drie finalisten op een inspirerende trip naar Parijs met onder andere een bezoek aan de Ecole de Boulangerie et Pâtisserie, welke bestaat sinds 1929 en al vele bakkers en patissiers heeft opgeleid.

Inspiratie opdoen

Het Nederlandse publiek kan bij de restaurants van Délifrance ook eerst inspiratie opdoen en nog tot 1 maart genieten van de Spécialité du Moment Boule Boeuf. Deze bestaat uit een meergranen bol gevuld met biefstukreepjes, paprika, ui, champignons en sperzieboontjes, overgoten in romige stroganoffsaus. De biefstukreepjes zijn van 100% Iers rund. De combinatie van uitgestrekte groene weiden, kalkrijke bodem, rust en het gematigde Ierse zeeklimaat zorgt voor de karakteristieke smaak. De runderen grazen lang buiten en dat komt de kwaliteit van het vlees ten goede.

Over de Délifrance Franchise Formule

De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de bekende franchise formule. De formule is op de professionele horeca gericht en is uitgegroeid tot meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Kenmerkend is dat de producten ter plekke worden afgebakken en voor het oog van de consument vers worden belegd.

In 2017 telt Délifrance in de Benelux bijna 200 verkooppunten, voornamelijk gevestigd in tankstations, stadscentra en grotere dorpen. Al deze verkooppunten hebben de hoge constante kwaliteit, de goede uitstraling van de merknaam en de prima ondersteuning die Délifrance biedt op het gebied van afbakken, bereiden, marketing en verkoop. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners.

Geschiedenis Délifrance

Dat Délifrance écht Frans is, blijkt wel uit de oorsprong van het zusterbedrijf ‘Grands Moulins de Paris’, één van de grootste molenaars van Frankrijk. Het bedrijf is opgericht in 1919. In 1921 verlaat de eerste zak meel de fabriek en openen de directeuren Ernest en Marcel Vilgrain de grootste meelfabriek ter wereld. De opvolgende jaren ontwikkelt Grands Moulins de Paris zich verder en begint het bedrijf aan de introductie van voorgebakken baguettes, die in een conventionele oven afgebakken kunnen worden.

Het merk floreert en de formule wordt verder uitgebreid. Délifrance opent bakeries in tankstations en introduceert nieuwe producten.

In 2001 ontstaat moederbedrijf Groupe Nutrixo, door integratie van de activiteiten van Grands Moulins de Paris en van de activiteiten in brood, bladerdeeg en pâtisserie van Délifrance.

Moederbedrijf Groupe Nutrixo beheerst het gehele proces, van graankorrel tot eindproduct. In combinatie met constante kwaliteitscontroles en de nauwe samenwerking met de beste tarweproducenten resulteert dit in meel, mixen en bake-off bakkerijproducten van absolute topkwaliteit!

Wereldwijd levert Délifrance bijna 3.000 bladerdeeg-, brood- en pâtisserieproducten. Per jaar ontwikkelt het bedrijf zo’n 100 nieuwe producten op basis van trends, consumentenwensen en – niet in de laatste plaats – de dagelijkse praktijk van de klanten.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.