Délifrance beste Coffee en Lunch formule bij GfK Out of Home Awards

Datum: september 7, 2016

Vive Délifrance! Hij is binnen: de grote beker met de titel ‘WINNAAR’ op het plaatje! Op 7 september kwam tijdens het bezoek van GfK Out of Home het verlossende woord: Délifrance is als beste beoordeeld in de categorie ‘Coffee en Lunch’ en draagt hiermee de titel ‘Beste horeca formule Nederland 2016’. Een vooraanstaande prijs op het gebied van horeca formules.

In juli is tijdens de GfK Foodservice Formuledagen bekend gemaakt wie dit jaar de best gewaardeerde foodformules binnen hun segment zijn. In de nieuwe categorie ‘Coffee & Lunch’ waren de genomineerden dit jaar Délifrance, Doppio en Subway. Net als alle andere jaren zijn de foodformules beoordeeld op beleving, gastvrijheid, kwaliteit, prijs en loyaliteit.

Manager Franchise Benelux Fred Gietman is trots: “Er zijn 7000 consumenten gevraagd 60 foodformules te beoordelen. Dat Délifrance hierbij als beste uit de bus komt binnen ons segment, is een hele grote eer. Wij zien dit als een beloning voor de inzet van onze ondernemers, hun medewerkers en natuurlijk niet in de minste plaats ons team binnen Délifrance Nederland. Dit is een enorme motivatie en een groot compliment. We zijn onze gasten hier dankbaar voor en feliciteren iedereen die hier hard voor gewerkt heeft. We zijn duidelijk op de goede weg en hebben dit dus ook zeker uitgedragen richting de gast.”

Opvallend bovengemiddeld scoort Délifrance op het gebied van gastvrijheid, productkwaliteit en breedte van het assortiment. Iets wat wij in onze vestigingen graag laten zien: in ieder restaurant prijkt vanaf deze week een miniatuur van de grote trofee op de counter. “Een prijs als deze winnen ziet Délifrance als een teamprestatie en vieren wij dan ook samen met de ondernemer.”


Délifrance Franchise Formule

De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) voor de bekende franchise formule en is inmiddels uitgegroeid tot meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Kenmerkend is dat de producten ter plekke worden afgebakken en voor het oog van de consument vers worden belegd.

In 2015 telt de Benelux bijna 200 verkooppunten. Al deze verkooppunten hebben de hoge constante kwaliteit, de goede uitstraling van de merknaam en de prima ondersteuning die Délifrance biedt op het gebied van afbakken, bereiden, marketing en verkoop. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners.

Geschiedenis Délifrance

Dat Délifrance écht Frans is, blijkt wel uit de oorsprong van het zusterbedrijf ‘Grands Moulins de Paris’, dat met 27 molens één van de grootste molenaars is van Frankrijk. Het bedrijf is opgericht in 1919. In 1921 verlaat de eerste zak meel de fabriek en openen de directeuren Ernest en Marcel Vilgrain de grootste meelfabriek ter wereld. De opvolgende jaren ontwikkelt Grands Moulins de Paris zich verder en begint het bedrijf aan de introductie van voorgebakken baguettes, die in een conventionele oven afgebakken kunnen worden.

Het merk floreert en de formule wordt verder uitgebreid. Délifrance opent bakeries in tankstations en introduceert nieuwe producten.

In 2001 ontstaat moederbedrijf Groupe Nutrixo, door integratie van de activiteiten van Grands Moulins de Paris en van de activiteiten in brood, bladerdeeg en pâtisserie van Délifrance. Inmiddels beschikt het moederbedrijf door Délifrance over 20 bakkerijen.

Moederbedrijf Groupe Nutrixo beheerst het gehele proces, van graankorrel tot eindproduct. In combinatie met constante kwaliteitscontroles en de nauwe samenwerking met de beste tarweproducenten resulteert dit in meel, mixen en bake-off bakkerijproducten van absolute topkwaliteit!

Wereldwijd levert Délifrance bijna 3.000 bladerdeeg-, brood- en pâtisserieproducten. Per jaar ontwikkelt het bedrijf zo’n 100 nieuwe producten op basis van trends, consumentenwensen en – niet in de laatste plaats – de dagelijkse praktijk van de klanten.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.