Decorette in Multimate Anna Paulowna geopend

Datum: maart 10, 2016

Op vrijdag 26 februari jl. is de Decorette shop-in-shop Hollands Kroon in Multimate Anna Paulowna geopend. De shop is ingericht in de nieuwe Decorette-stijl, met veel beleving, inspiratie, lef én een plek waar consumenten terechtkunnen voor een goed en professioneel advies.

Perfecte aanvulling

Het was vanaf het begin razend druk, vertelt eigenaar Francis Scheerstra enthousiast. “We hebben een speciale openingskrant verspreid, ongelooflijk veel positieve reacties gekregen en meteen al een flinke omzet gedraaid. Kortom, een vliegende start. We voerden al een collectie binnenzonwering en gordijnen en met Decorette krijgen we er nu merken bij. Klanten hebben daar ook echt behoefte aan, gezien de vragen die we al langere tijd kregen. Waar het aanbod van de bouwmarkt eindigt, begint dat van Decorette en de twee vullen elkaar dus perfect aan. De Decorette-shop wordt gedraaid door drie verkoopsters met veel ervaring en gezien de cijfers van de eerste openingsweek heb ik alle vertrouwen in een mooie toekomst.”

De Decorette-shop in Anna Paulowna is de tweede in een Multimate-vestiging. Eerder werd al een shop in Eindhoven geopend. “We zien dat het shop-in-shopconcept een win-winsituatie oplevert,” zegt Angela van Dongen, formulemanager Decorette. “Voor Decorette levert het meer traffic op en voor de dhz-zaken een ander publiek, met ook meer vrouwen.”

Zoals bekend, heeft Euretco, waar Decorette deel van uitmaakt, DGN retail overgenomen met daarbij de dhz-formules Hubo en Multimate. “Ook wij zien de voordelen van de combinatie met Decorette,” aldus Gertjo Janssen, directeur DGN retail. “Het is goed om samen op te trekken en zo in te spelen op de consumentenbehoefte.”

Angela van Dongen: “We willen de komende vier, vijf jaar verder groeien, zowel met Decorette-winkels als shops-in-shop. Deze laatste kunnen vanaf zo’n 100 tot 150 m2 worden gerealiseerd. Vanuit een aantal Multimate-ondernemers is al interesse getoond en er lopen momenteel concrete vestigingsplaats- en haalbaarheidsonderzoeken.”


Over Euretco

Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met zo’n 2.000 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt € 2,3 miljard. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, groothandel en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren onder andere Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner  en Topform. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface en Blue Rebel  over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid en maximale ondersteuning van de ondernemer staat centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met zo’n 385 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar. 

De voorloper van Euretco, Inkoopvereniging Nederland, bestaat sinds 1916. Hiermee vertegenwoordigt Euretco 100 jaar zelfstandig retailend Nederland. www.euretco.com

EK/servicegroup, sinds eind april 2015 een meerderheidsaandeel in Euretco, is een coöperatie met 2.100 leden in Europa zelfstandig retailers in de branches woonaccessoires, speelgoed, luxe huishoudelijke artikelen, witgoed en kantoorartikelen.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.