Bruna heeft in de Sintperiode landelijk boven verwachting gepresteerd. Met name de dag voor de viering van Sinterklaas en op de dag zelf heeft de winkelketen omzetten gedraaid die het, gezien de grote terughoudendheid van de Nederlandse consument in de afgelopen maanden, van te voren niet had durven voorspellen. Verkopen via de webwinkel hebben een groei doorgemaakt van tientallen procenten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zonder de resultaten van de winkels aan te tasten. Peter Brouwer, algemeen directeur van Bruna, heeft wel een idee waarom de cijfers deze Sinterklaas zo goed zijn: “Het is een redenering van de koude grond, maar ik denk dat de klant bewust aan het shoppen is geweest. We constateren dat de consument kiest voor cadeaus in een lagere prijsklasse. Daar kunnen wij perfect op inspelen. Wij bieden een brede keuze, van agenda tot boek tot een pakket tijdschriften. Wij zien dat in de afgelopen week het aantal klanten is gestegen, evenals het besteed bedrag per consument.”
Bron: Franchiseplus.nl
Link: http://franchiseplus.nl/nieuws/Bruna-presteert-goed-rond-Sintperiode.html
')}