Mediation formule Amediatiors heeft een goed jaar achter de rug. Ze begonnen in 2014 met twee franchisenemers en sloten het jaar al met maar liefst elf (ZZP) franchisenemers, allen werkend vanuit huis. Ondertussen hebben zelfs al zeven franchisenemers de franchiseovereenkomst weer verlengd. Met deze club gaat de formule dit jaar actief aan de gang om Mediation breed onder de aandacht brengen binnen ieders eigen regio. De franchisenemers doen dit met ondersteuning van een promotiepakket, met als eye-catcher “Wat houdt je wakker”?
Mediation bij echtscheidingen is natuurlijk al goed ingeburgerd, maar bij vele andere conflictsituaties nog niet. Dat moet veranderen, want het kan veel geld, tijd en vooral leed besparen. Bijvoorbeeld ook als het gaat om werkstress: één op de 8 werknemers heeft daar last van. Mede daarom introduceert Amediators gelijktijdig met de campagne “Wat houdt je wakker?” zogenaamde “werkstress Mediation”. Dit kan een hoop ellende besparen en wellicht zelfs burnout situaties op de werkvloer voorkomen: werknemer blij, werkgever blij.
Mediation is gewoon een mooi beroep, met hoge verwachtingen voor de toekomst. Wellicht heeft Amediators daarom in 2014 meer dan 300 belangstellenden aangetrokken. Ze hebben het dan ook erg druk met de vele kandidaten, waarvoor inmiddels een speciale ‘Mediation kennismakingstoets’ is ontwikkeld. Tegen een kleine vergoeding kunnen kandidaten daarmee, geheel vrijblijvend, direct kennis maken met het vak Mediator.
')}