Als account- en later sales manager bij verschillende grote exploitanten, heeft Niels Rehe in de praktijk kunnen zien hoe er in de reclame- / mediawereld wordt omgegaan met campagnes. Wat Niels daarbij opviel, en uiteindelijk ook tegenstond, waren 2 verschillende zaken:
- Dat het effect van een campagne voor een exploitant eigenlijk altijd ondergeschikt was. Er werd weinig aandacht geschonken aan het feit of het medium bijvoorbeeld aansloot bij de locaties van de vestigingen of wel de juiste doelgroep aanspreekt. Niels heeft daar altijd vraagtekens bij gehad. Als exploitant moet je toch ook kunnen zeggen dat je medium niet geschikt is?
- De enorme hoeveelheid exploitanten, met dito contactpersonen, die een opdrachtgever langs moet om één complete campagne uit te voeren. Alleen al voor een landelijke abri campagne krijg je te maken met 5 verschillende exploitanten!
Vanuit het geloof dat het ook anders (beter) moet kunnen, heeft Niels bijna 10 jaar geleden SABMedia B.V. opgericht.
Een opdrachtgever is bij Niels een partner waarmee je samen op pad gaat. SABMedia brengt de mogelijkheden die passen bij de doelstelling(en) in kaart. Met alle voor-en nadelen duidelijk uitgelicht zodat de verwachtingen vantevoren bekend zijn. Door het hele traject uit handen te nemen zijn de lijnen zeer kort en kan er snel en adequaat geschakeld worden.
De stap om SABMedia op te richten is erg succesvol gebleken. Zeer uiteenlopende ondernemingen en franchiseformules uit verschillende branches weten ondertussen de weg naar SABMedia te vinden. Voor een onafhankelijk en compleet advies over lokale marketing.
Niels Rehe: ” Zonder dat ik het zo gepland had, hebben alle werkervaringen er eigenlijk toe geleid dat ik nu het bedrijf heb wat ik altijd, onbewust, voor ogen had. Vanuit mijn servicegerichtheid vind ik het fantastisch om een door ons opgezette campagne te zien slagen. Elk budget wordt door ons met alle respect behandeld en optimaal gebruikt.“