Eerdere edities

FranchiseFormules.NL heeft reeds acht maal in successie de
FranchiseFormules Netwerkmiddag georganiseerd.



2019

De FranchiseFormules Netwerkmiddag werd op 1 April j.l. voor de achtste maal in successie georganiseerd door FranchiseFormules.NL.

Het bedrijf Lekkerland nam ons mee op een avontuurlijke reis door de dynamische, nieuwe wereld van “convenience”. Een reis waar leerzame workshops onze kennis verrijkten, waar inspirerende proeverijen ons nieuwe smaken lieten ontdekken en waar we getuige waren van de laatste innovaties en technieken in het “on-the-go” landschap.

Tijdens de FranchiseFormules Netwerkmiddag staat het delen van kwalitatief hoogwaardige informatie over een bepaald thema altijd centraal. Daarnaast ligt de focus op netwerken, kennismaken én kennisdelen met collega-professionals uit de franchisebranche.

De FranchiseFormules Netwerkmiddag is toegankelijk voor franchisegevers / formule-eigenaren en hun directeur(en) / franchisemanager(s). De deelnemerslijst wordt gecomplementeerd door onze sponsor(en) en de aangesloten businesspartners.

Het centrale thema van de editie 2019 was:

Convenience binnen de keten“.

Op welke wijze kunt u als franchisegever bepaalde methodes, werkwijzes, procedures of processen vereenvoudigen, verbeteren en/of optimaliseren zodat het opereren van uw franchiseformule soepeler en effectiever verloopt?

Een aantal gekwalificeerde sprekers heeft die middag, vanuit verschillende disciplines, haar licht laten schijnen op dit thema.




2018

In de voorlopig laatste editie van de FranchiseFormules Netwerkmiddag, die plaatsvond in Hotel New York te Rotterdam, stond het volgende thema centraal:

eCommerce binnen franchiseformules: Die mix van clicks en bricks is niet niks…

Met name voor bedrijven die als franchiseformule opereren in de markt liggen er binnen eCommerce mooie kansen om zich te onderscheiden van de directe concurrentie in de markt. De 7e FranchiseFormules Netwerkmiddag ging over de uitdagingen die franchisegevers tegenkomen bij het inrichten van eCommerce activiteiten. En we spraken over de specifieke elementen van de onderlinge samenwerking op dit vlak met franchisenemers. 

Sprekers tijdens deze editie waren mr. Maurits Smal (AG Hart Advocaten), dr. Evelien Croonen (RuG) en dhr. André ten Wolde, de CEO van Domino’s Pizza. De middag werd mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren AG Hart Advocaten, Capital Circle, SABMedia en De Nationale Franchise Gids. 




2016

In de editie 2016, die plaatsvond in Hotel New York te Rotterdam, kregen de bezoekers veel nieuwe informatie, interessante tips en relevante stellingen voorgelegd over het centrale thema Crowdfunding & Franchise. Onder het motto: Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder! kregen de bezoekers praktisch toepasbare informatie aangereikt waarmee men direct aan de slag kon binnen de formule.




2013

De Netwerk editie van 2013 vond plaats in het zonovergoten Strandpaviljoen Zeezicht in Castricum aan Zee. Het centrale thema “Hoe grijp je een kubieke centimeter kans? had betrekking op de rol van de franchisenemer binnen formules. Hoe zorg je er als franchisegever voor dat je franchisenemers optimaal functioneren en renderen? Vijf gekwalificeerde sprekers kwamen hierover vanuit verschilende invalshoeken aan het woord (lees artikel). 

De edities daarvoor vonden plaats in 2011 (DeFabrique, Utrecht), 2009 (Zalmhuis, Rotterdam), 2008 (Vechthuis, Utrecht) en 2007 (Novotel, Amsterdam).




2011

Videoverslag van de 4e FranchiseFormules Netwerkmiddag die plaats vond op 18 mei 2011 in DeFabrique in Utrecht. Thema was ‘Het belang van Social Media en Nieuwe Marketing voor formules’. Dagvoorzitter en keynote spreker was Richard van Hooijdonk (MarketingMonday). Gastsprekers waren Nicole Verburg (Rituals), Katherine Kucherenko en Ronald Coelman (Nyenrode Business Universiteit).




2009

Een impressie van de 3e FranchiseFormules Netwerkmiddag gehouden op woensdag 7 oktober 2009 in het Zalmhuis te Rotterdam met als thema ‘Inzicht in kwaliteit’ Sprekers waren toen: Dhr. Enno de Graaff (dagvoorzitter), Dr. Maryse Brand (Rijksuniversiteit Groningen), mevr. Emy Smolders (Franchise Keurmerk), mr. Jos Burgers (Nederlandse Franchise Vereniging) en dhr. Jan de Sutter (Belgische Franchise Federatie).




2007

Impressie van de 1e FranchiseFormules Netwerkmiddag (2007) met als thema ‘Strategische Interacties tussen franchisegever en franchisenemer’. Sprekers waren toen: Dhr. Enno de Graaff (dagvoorzitter), Dr. Evelien Croonen (Rijksuniversiteit Groningen), mr. Jeff ’t Hart (EFC Juridische diensten) en dhr. Philip Abernathy (Wisdom Groep).


)