Informatie

 

 

 

Die mix van clicks en bricks is niet niks…

De FranchiseFormules Netwerkmiddag werd op donderdag 22 Maart 2018 j.l. voor de zevende maal in successie georganiseerd door FranchiseFormules.NL.

De Netwerkmiddag wordt georganiseerd als er innovatieve of anderszins interessante ontwikkelingen zijn binnen de franchisebranche die de aandacht vragen van onze klanten: de franchisegevers / formule-eigenaren. Het centrale thema van deze editie is: eCommerce binnen franchiseformules: Die mix van clicks en bricks is niet niks…

Tijdens de Netwerkmiddag staat het delen van kwalitatief hoogwaardige informatie over een bepaald thema altijd centraal. Daarnaast ligt de focus op netwerken, kennismaken én kennisdelen met collega-professionals uit de franchisebranche.

De FranchiseFormules Netwerkmiddag is toegankelijk voor franchisegevers / formule-eigenaren en hun directeur(en) / franchisemanager(s). De deelnemerslijst wordt gecomplementeerd door onze sponsor(en) en de aangesloten businesspartners.

De FranchiseFormules Netwerkmiddag heeft geen commercieel belang en vraagt enkel een kostendekkende bijdrage voor deelname.

inschrijven

 

Thema

Met name voor bedrijven die als franchiseformule opereren in de markt liggen er binnen eCommerce mooie kansen om zich te onderscheiden van de directe concurrentie in de markt. Door de vele schaalvoordelen die het businessmodel Franchise vanzelfsprekend met zich meebrengt, hoeven franchisenemers bijvoorbeeld niet zelf te investeren in de opzet van een online verkoopsysteem en men kan belangrijke kostenposten delen op het gebied van online marketing en social media inzet. De formule op haar beurt zal natuurlijk ook meeprofiteren van de (online) marktkennis, bestaande netwerken en dus sterke(re) online aanwezigheid van een lokale ondernemer.

Om een optimale (winstgevende en transparante) samenwerking met franchisenemers mogelijk te maken zullen wel hele goede afspraken gemaakt moeten worden tussen de franchisegever en -nemer. Dit doet vooral opgeld op gebied van online verkoop. Maar ook met betrekking tot bijvoorbeeld de leveringswijze van produkten, de inzet van marketingactiviteiten en de social media strategie zullen nauwe afspraken gemaakt én opgevolgd moeten worden. Bovendien zal er doorlopende afstemming moeten plaatsvinden over de wijze waarop vertegenwoordigers van de formule reageren op toekomstige (technologische) ontwikkelingen.

Hoewel de meeste franchisegevers en -nemers inzien dat online verkoop van groot belang is voor de totale omzet, ontstaat er dikwijls discussie tussen franchisegever en -nemer over de wijze waarop de formule dit idealiter zou moeten inrichten. Grootste knelpunt daarbij  is logischerwijs de verdeling van de kosten en opbrengsten. Ook beschouwen veel formules de verschillende kanalen die worden ingezet om eindklanten te bereiken (social media, online – / offline marketing, fysieke winkel, verkooppunt, afhaalpunt, bezorgservice of shop-in-shop) ten onrechte vaak nog als gescheiden kanalen.

De 7e FranchiseFormules Netwerkmiddag ging over de uitdagingen die franchisegevers tegenkomen bij het inrichten van eCommerce activiteiten. En we spraken over de specifieke elementen van de onderlinge samenwerking op dit vlak met franchisenemers.   

inschrijven

Programma

Mr. Jeff ‘t Hart van AG Hart Advocaten & Adviseurs heeft de laatste jaren veel ervaring opgedaan met het centrale thema bij de uitvoering van zijn juridische werkzaamheden voor een aantal grote formuleklanten. Vanuit een vooral praktische invalshoek zal hij zijn ervaringen met eCommerce tijdens de middag met u delen en een aantal “Do’s and Don’ts” tegen het voetlicht houden.

Dhr. André ten Wolde, de franchisegever van Domino’s Pizza, zal zijn visie en formulespecifieke ervaringen op het gebied van eCommerce aan u komen presenteren.

Dr. Evelien Croonen heeft vanuit haar wetenschappelijke functie bij de Rijksuniversiteit Groningen uitgebreid onderzoek gedaan naar de eCommerce activiteiten van Nederlandse franchiseformules. In haar presentatie tijdens de Netwerkmiddag zal ze nader ingaan op de gevonden resultaten en met u bespreken wat we daarvan kunnen leren.

U vindt meer over de inhoud van de verschillende sprekersessies onder het kopje Sprekers 2018

 

Deelnemerslijst

FranchiseFormules.NL (Organisatie);
De Nationale Franchisegids (Mede-organisatie);
AG Hart Advocaten & Adviseurs;
Capital Circle;
Rijksuniversiteit Groningen;
Monuta Uitvaartzorg;
Franchise Connect;
MOVE Retailsolutions;
SABMedia;
RvR Retailspecialisten;
Action Coach Benelux;
S.A. / N.V. Confiserie Leonidas;
Expense Reduction Analysts (BE);
Wayback Burgers;
Wijze Raven;
Mobile Service Centre;
Eijgen Finance;
Domino’s Pizza;
Used Products
;
eazie salad wok smoothies;
Ontzorgd Verhuizen;
Happy Italy;
Amazing Jewelry
;
Safelocker
;
Clubs&Subs;
Straetus International;
30ML Coffee Roasters.

 

 

Hoofdponsor(en)

 

 

Lokatie

Hotel New York te Rotterdam: bekijk Balszaal 

Voor bereikbaarheid met auto of OV:  klik hier

 

Contact

Het serviceteam van FranchiseFormules.NL staat klaar om al uw vragen over de Netwerkmiddag te beantwoorden.

 

 

 

 

 

 

)