De Seniorenkrant is een gratis regionale krant voor de 50-plusser. De 50-plusser is een snelgroeiende en kapitaalkrachtige bevolkingsgroep. Opbrengsten komen voort uit advertenties, adverterende bedrijven mogen naast een advertentie ook een redactioneel artikel plaatsen. Voor de bedrijven is dit aantrekkelijk omdat zij zo op een inhoudelijke manier onder de aandacht komen bij de doelgroep. De Seniorenkrant komt zo gratis aan relevante content zodat de redactionele kosten beperkt blijven. Vaste rubrieken zijn wonen en welzijn, gezondheidszorg, sport en beweging, evenementen, cultuur en reizen.
De Seniorenkrant wordt periodiek huis-aan-huis verspreid. Sinds vier jaar wordt De Seniorenkrant uitgegeven in Noord-Holland in de gemeenten Den Helder/Julianadorp, Schagen/Hollandse Kroon, Heiloo/Castricum en Heerhugowaard. Per jaar worden hier 300.000 tot 400.000 kranten verspreid. De uitgever van De Seniorenkrant is Jong Media. Jong Media wil gezien het succes in Noord-Holland nu door middel van franchise expanderen in heel Nederland.
De franchisegever faciliteert de franchisenemer zodanig dat die zich helemaal kan concentreren op het contact met de klant en de verkoop van advertenties. Aanvullend kan de ondernemer zorgen voor “˜couleur locale’ door het aanleveren van lokale content, bijv. een reportage over een lokaal evenement of ander belangrijk lokaal nieuws. De rest van de inhoud bestaat uit redactionele artikelen van adverteerders en door de centrale organisatie geleverde artikelen.
De franchisegever zorgt voor de opmaak van de krant, levert circa 30% van de inhoud aan redactionele artikelen (nieuws, recepten, puzzels, etc.) en realiseert inkoopvoordelen op het gebied van opmaak, drukken en verspreiding. Alles is transparant, de ondernemer krijgt inzage in daadwerkelijke kosten van opmaak, drukken en verspreiding.
Daarnaast ontvangt de franchisenemer een starterspakket incl. visitekaartjes, e-mail met automatische back up, dagelijkse ondersteuning en de mogelijkheid om het mobiele nummer door te schakelen naar het 085-nummer van het hoofdkantoor.
Bij voorkeur beschikt u over ervaring in de media, in ieder geval hebt u affiniteit met media. U bent communicatief, commercieel en ondernemend. U vindt het leuk om te netwerken en u beschikt over een goed lokaal netwerk.
Actief sinds: | 2014 |
Contractduur: | Op aanvraag › |
Vereiste ervaring: | Op aanvraag › |
Type samenwerking: | Soft franchise |
Aantal medewerkers: | 0 - 1 fte FTE (gemiddeld) |
Inkoop: | Centraal |
Training en opleiding: | Verplichte intensieve training op het hoofdkantoor en optioneel de mogelijkheid om een stage te lopen. |
Entreegeld: | € 3.500 |
Omschrijving: | Op aanvraag › |
Gemiddelde totale investering: | € 3.000 - € 6.000 |
Omschrijving: | Op aanvraag › |
Benodigd eigen vermogen: | € 6.000 |
Omschrijving: | Op aanvraag › |
Gemiddelde omzet per vestiging: | € 50.000 - € 150.000 |
Omschrijving: | Op aanvraag › |
Fee | Omschrijving |
---|---|
Franchise fee Euro | Vaste fee van € 1.000 per krant |
Lid NFV: | Geen lid |
Lid BFF: | Onbekend |
Franchise keurmerk: | Onbekend |
Verzorgingsgebied: | Aantal inwoners if( get_field('verzorgingsgebied_omschrijving')): ?> endif; ?> |
Eigen vestigingen: | 4 |
Franchise vestigingen: | 1 |
Totaal vestigingen: | 5 |
Type vastgoed: | Kantoor |
Type locatie: |
|