WNF en Albert Heijn werken samen aan verduurzaming

Datum: oktober 8, 2012

Supermarktconcern Albert Heijn en het Wereld Natuur Fonds (WNF) gaan samen de internationale productie van palmolie, hout en papier en soja duurzamer maken. De organisaties gaan ervoor zorgen dat in alle eigen merkproducten alleen nog deze verantwoorde grondstoffen worden verwerkt. De nieuwe overeenkomst is een uitbreiding van de samenwerking tussen WNF en Albert Heijn om het aanbod van vis te verduurzamen. Het vernieuwde partnerschap is een grote stap in de verduurzaming van grondstoffen en daarmee natuurbehoud. Zo zullen eind 2013 alle voedings- en verzorgingsproducten van het eigen merk alleen nog duurzame palmolie bevatten. Palmolie zit onder meer in margarine, koek, zeep en cosmetica. En vanaf eind 2015 biedt Albert Heijn uitsluitend eigen merkproducten van hout en papier aan met het duurzame FSC-keurmerk. Ook worden de magazines, zoals Allerhande, dan gedrukt op FSC-papier. Daarnaast werken Albert Heijn en WNF samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Ook zal Albert Heijn dan alleen nog duurzaam gevangen vis met MSC-keurmerk of verantwoord gekweekte vis met ASC-keurmerk aanbieden.

“Deze nieuwe samenwerking met Albert Heijn is een belangrijke stap op weg naar een groenere economie’’, zegt Johan van de Gronden, directeur van het WNF. “Wij hebben de ambitie om in 2015 al onze eigen merkproducten te verduurzamen. Het WNF wil ons helpen deze ambitie te realiseren”, vertelt Sander van der Laan, algemeen directeur Albert Heijn.

Bron: Franchiseplus.nl
Link: http://franchiseplus.nl/nieuws/WNF-en-Albert-Heijn-werken-samen-aan-verduurzaming.html

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.