Er is een groei te verwachten van het aantal koffiewinkels, broodjesformules en juicebars, zo is te lezen in Rabobank Cijfers & Trends.
Uit de prognose voor de branchecluster cafetaria’s, snackbars en kleine eetwarenverstrekkers komen de volgende trends naar voren: Verdergaande franchise- en ketenvorming, op langere termijn toename van de buitenshuisconsumptie, gezondheidstrend bij consumenten en maatschappelijke aandacht voor overgewicht, groeiend aantal internetbestellingen van (fast)foodproducten en dus ook toename van het aantal koffiewinkels, broodjesconcepten en juicebars.
Uit de prognose blijkt ook dat de buitenshuisconsumptie zal groeien. De consument heeft weinig tijd en wil op momenten en plaatsen kunnen eten en drinken wanneer het hem uitkomt. Daarnaast zullen ze vaker kiezen voor een goedkopere versie van consumptie, neemt gemakzucht toe en zullen ze vaker kant-en-klaar eten laten bezorgen.
De prognose van Rabobank vertelt dat door het stimuleren van de consumptie van frisdrank of bijproducten de omzet kan worden verhoogd. Er komen steeds meer aanbieders die vergelijkbare gemaksproducten aanbieden, zoals tankstations en winkels. Door de verruiming van openingstijden bij deze ‘nieuwe’ aanbieders neemt de concurrentie toe.
Bron: Denationalefranchisegids.nl
Link: http://www.denationalefranchisegids.nl/firstfranchise/Dinsdag_16_oktober_2012.htm#horecafranchise
')}