SUBWAY sandwiches hard op weg grootste van Nederland te worden

Datum: december 9, 2012

De groeispurt van broodjeszaak SUBWAY® zet onverminderd door, geheel tegen de tijdsgeest in. Steeds meer Nederlandse ondernemers geloven in deze American Dream op Nederlandse bodem en sluiten zich aan bij de snelst groeiende quickserviceformule ter wereld: in 2013 wordt naar alle verwachting het 175ste SUBWAY® restaurant geopend. Nederland telt eind dit jaar 120 restaurants; de komende maanden staan er nog tientallen bedrijfsopeningen op de planning.

De internationaal bekende sandwichformule telt op dit moment ruim 38.000 SUBWAY® restaurants in 99 landen. Met die aantallen overtroeft SUBWAY® wereldwijd concurrenten in de quickservicebranche als McDonald’s en Burger King. “En als onze groeispurt doorzet, is dat binnen afzienbare tijd ook in Nederland het geval”, zegt Justin Goes, Area Development Manager voor SUBWAY®.

Vierde van Europa
SUBWAY vestiging Emmen.Nederland blijkt dus een goede voedingsbodem voor dit Amerikaanse franchiseconcept. “Afgelopen jaar zijn er ruim 30 franchises bijgekomen”, aldus Goes, die wijst op de vierde plek die Nederland in Europa inneemt qua aantal openingen dit jaar. “Onze oprichter Fred Deluca is onlangs in Nederland geweest en hij was erg onder de indruk van deze groeispurt, en van de omzet en winstontwikkeling van de ondernemers, en dat in deze tijd. Voor komend jaar zijn er zoveel licenties in de maak dat er alle reden is om uit te gaan van in totaal 175 vestigingen.”

Tweeduizend banen
SUBWAY® mikt voor Nederland op 300 zaken in 2015. Dat zou een verdubbeling betekenen van het aantal SUBWAY® restaurants in drie jaar tijd. Voor een deel gerealiseerd door ondernemers die al een (of meerdere) vestigingen runnen, maar Goes verwacht toch nog minimaal honderd nieuwe franchisenemers. “De opening van een nieuwe vestiging betekent niet alleen brood op de plank voor de ondernemer, gemiddeld heeft een filiaal tien medewerkers in dienst. Vaak meer, soms minder. Bij elkaar creëren onze ondernemers in deze tijd dan toch ruim tweeduizend banen in vier jaar. Dat is toch iets om trots op te zijn.”

Voordelen voor franchisenemers
Het SUBWAY® franchiseconcept kent vele voordelen voor de ondernemer. De belangrijkste zijn de lage investeringskosten (in vergelijking met andere grote quickservicerestaurants) en de goede ondersteuning. Franchisenemers worden persoonlijk begeleid door een ervaren SUBWAY® ondernemer, de Development Agent (DA). Deze helpt de franchisenemer onder meer bij het zoeken naar een geschikte locatie, de onderhandelingen met de verhuurder, de inrichting van het restaurant en het opzetten van de bedrijfsvoering. Ook na de opening blijft de DA de franchisenemer begeleiden. Op de website www.subway-franchise.nl staan alle voordelen op een rij en kunnen geïnteresseerden zich aanmelden voor een kennismakingsgesprek met een DA.

Broodkunstenaars
Team SUBWAY Vlaardingen.Het SUBWAY® concept sluit goed aan op de Nederlandse broodmentaliteit. Klanten kunnen kiezen voor een van de klassiekers op het vaste menu, maar ook zelf hun broodje samenstellen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plekke, onder de ogen van de klant, klaargemaakt. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches‘ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar.

SUBWAY®
SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met ruim 38.000 vestigingen in 99 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 116 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen.

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.