Samenwerking Blue Green Franchise met golfbaan Dorhout Mees

Datum: juni 27, 2012

Blue Green, met ruim 60 golfbanen in eigen beheer de grootste golfbaanexploitant in Europa, maakt bekend een strategische samenwerking te zijn aangegaan met golfbaan Dorhout Mees te Biddinghuizen. Met deze samenwerking profiteert Dorhout Mees van de kennis van Blue Green en de inkoop- en marketingvoordelen, terwijl de identiteit van de golfbaan en de golfclub behouden blijft. Dorhout Mees, met een 36 holes A status baan en 18 holes par 3 in eigen beheer, blijft een kwaliteitsbaan vooral gericht op de leden van de golfclub. Aan de eigendomsituatie verandert niets. De start van Blue Green Franchise in Nederland, België en Spanje is erop gericht binnen enkele jaren door te groeien naar 200 aangesloten golfbanen. In Nederland was Prise d’eau in Tilburg de eerste baan die met Blue Green ging samenwerken. In België was dat Durbuy.

Leden profiteren
Bert Ketelaar, directeur van Dorhout Mees, is verheugd over de samenwerking met Blue Green. “Wij hebben met Blue Green een overeenkomst gesloten op het gebied van management, marketing en inkoop, waarbij wij overigens geheel onafhankelijk blijven. Wij hebben er veel vertrouwen in dat deze samenwerking de leden van onze golfvereniging en de greenfee-spelers die op onze prachtige golfbaan komen spelen extra kwaliteit en service biedt. De leden van de golfclub kunnen daarnaast ook profiteren van interessante kortingen bij de andere Blue Green golfbanen in Europa. Met deze samenwerking en de know-how van Blue Green willen wij het serviceniveau van onze golfbaan naar een nóg hoger niveau brengen. Op de laatste open dagen werd al gewerkt met het concept van Blue Green en dit heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen.”

Eigen identiteit blijft behouden
Peter Hoogcarspel, directeur Blue Green Franchise: “Het grote voordeel van de samenwerking tussen de golfclubs is dat de aangesloten Blue Green golfbanen elkaars kennis delen. Natuurlijk behoudt Dorhout Mees daarnaast de eigen identiteit. Tevens biedt de franchiseformule mogelijkheden voor gezamenlijke marketing en greenfee-reservering. Wij ondersteunen dat vanuit onze organisatie en bieden daarnaast ook in- en verkoopvoordelen. En dat geldt ook zeker voor zaken die direct met golfbaanonderhoud van doen hebben. Al met al levert dat een aanzienlijke verbetering in het rendement van de aangesloten golfbanen.”, aldus Peter Hoogcarspel.

Over Blue Green
Met ruim 60 golfbanen in eigen beheer is Blue Green de grootste golfbaanexploitant in Europa. De franchisetak en de banen in eigendom van Blue Green hebben een sterke groeiambitie: men wil in 2015 maar liefst 200 golfbanen faciliteren met 100.000 leden en 8 miljoen greenfees per jaar met een maximaal rendement. Naast deze focus op kwantiteit hecht Blue Green veel waarde aan de duurzaamheid en natuurlijkheid van haar golfbanen. Respect voor de natuurlijke omgeving en ‘goed rentmeesterschap’ lopen als een rode draad door de bedrijfsvoering van alle aangesloten leden.

Over golfbaan Dorhout Mees
Golfclub Dorhout Mees is een actieve, laagdrempelige en gezellige vereniging waar particulieren en bedrijven zich thuis voelen. De club bestaat sinds 1995 en heeft ruim 800 leden. De golfbaan bestaat uit 36 holes met een A-status en een 18 holes par 3 baan. De baan biedt spectaculaire doorkijkjes, unieke vergezichten en indrukwekkende waterpartijen. Een gevarieerde bebossing, verrassende greens en strategisch geplaatste hindernissen maken de golfbaan voor golfers van alle niveaus uitdagend en plezierig.

Bron: Blue Green Franchise

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.