Ruim 400 deelnemers op MultiCopy Conventie 2014

Datum: januari 23, 2014

VIANEN, 21 januari 2014.- Ruim 400 deelnemers telde de MultiCopy Conventie 2014. Nu de crisis voorbij lijkt, zien de MultiCopy-ondernemers weer volop licht aan het eind van de tunnel voor hun ruim 55.000 zakelijke klanten. Door de transformatie van het ‘oude‘ MultiCopy naar MultiCopy | The Communication Company is zowel het dienstenaanbod als de markt voor MultiCopy erg veranderd.

Don Lowe, president van het Amerikaanse moederbedrijf Franchise Services Inc.: “De crisis heeft een slachting teweeggebracht bij grafische bedrijven. Ook MultiCopy is geraakt, maar gelukkig veel minder erg dan traditionele bedrijven. De afgelopen jaren hebben wij gebruikt om te veranderen. Daardoor zijn we klaar voor de nieuwe kansen en behoeften in de markt. Niet door alleen in druk en print te denken, maar juist totaaloplossingen in geïntegreerde communicatie te bieden. Inclusief sign, crossmedia-oplossingen, direct mailingdiensten, design en advies, promotionele artikelen en kleding, dialoogcommunicatie, beurspresentaties en meer.”

Groei

Don Lowe: “In Amerika zien we dat deze strategie bij onze formules weer voor groei zorgt. Ook al herstelt de grafische markt zich ook bij ons langzaam, de tijden van vroeger komen niet terug. Onze groei komt nu in belangrijke mate van de nieuwe communicatiediensten. Die overigens vaak ook print als belangrijke component hebben.”

Franchisenemers van het Jaar

Thedor en Nicole Hoksbergen van MultiCopy Utrecht en Nieuwegein zijn uitgeroepen tot Franchisenemers van het Jaar. Gerard Slot, algemeen directeur van Franchise Services Europe: “Zij hebben laten zien dat een volledige focus op het succes van hun klanten vruchten afwerpt. Zij zagen hun omzet behoorlijk stijgen en hun solide aanpak zorgde ook voor een enorme omzetgroei in de vestiging Nieuwegein die ze eind 2012 hebben overgenomen. Zij zijn een voorbeeld voor andere ondernemers. In hun aanpak, de motivatie van hun medewerkers, in de aandacht voor klanten en de professionaliteit van hun werk.”

Verkoper van het Jaar

Verkoper van het Jaar werd ondernemer Leendert Bedijn van MultiCopy Katwijk Klei-Oost, Teylingen en Den Haag Forepark. Gerard Slot: “Leendert Bedijn heeft zich erg gericht op verkoop en dat heeft succes gehad. Niet alleen sloot hij samen met zijn partner Judith van der Zalm een mooi jaar met groei af, maar zag ook de verandering in omzet van nieuwe, geïntegreerde communicatiediensten. Door design en advies al in een vroege fase tijdens klantengesprekken in te zetten, nam zijn succes alleen maar verder toe. Ook het zelf organiseren van netwerkbijeenkomsten voor klanten en prospects over thema’s als new business en hoe communicatie daarbij helpt, was zo succesvol dat dit idee door andere vestigingen werd overgenomen.”MultiCopy Top 10 – De Top 10 Awardwinnaars samen met Annette Dales (Director Sales & New Business Support bij MultiCopy Nederland) en Jan Withaar (Director Franchise Management and Services bij Franchise Services Europe)

Top 10

De Top 10 van meest succesvolle MultiCopy bedrijven wordt in 2013 aangevoerd door MultiCopy Utrecht/Nieuwegein (Thedor en Nicole Hoksbergen). Direct gevolgd door MultiCopy Lelystad/Almere (Erika en Peter Moes) en MultiCopy Groningen (Daan en Jessy Doedens).

De volledige Top 10 ziet er zo uit:

1.       MultiCopy Utrecht/Nieuwegein

2.       MultiCopy Lelystad/Almere

3.       MultiCopy Groningen

4.       MultiCopy Katwijk Klei-Oost/Teylingen/Den Haag Forepark

5.       MultiCopy Drachten/Surhuisterveen

6.       MultiCopy Alphen a/d Rijn/Zoetermeer

7.       MultiCopy Assen

8.       MultiCopy Amsterdam Amstel/IJmond

9.       MultiCopy Venlo/Venray/Panningen

10.    MultiCopy Dordrecht/Spijkenisse

 

Communication Company

Gerard Slot: “Al deze leiders binnen ons netwerk hebben hun MultiCopy getransformeerd tot MultiCopy | The Communication Company en denken niet langer alleen in druk- en printwerk. Ze leveren crossmediacampagnes, maken prachtige en zeer persoonlijke mailings voor bedrijven, bedenken en maken complete beurspresentaties, sign, promotionele campagnes en veel meer.”

Voor 2014 zijn de ondernemers erg hoopvol gestemd. Slot: “Er is weer licht aan het eind van de tunnel na de crisis. Juist nu is het tijd om de kansen weer te pakken, Niet door te doen wat je altijd hebt gedaan, maar met nieuw elan, nieuwe technieken en nieuwe creativiteit. Want de tijden zijn blijvend veranderd.”

')}

DELEN

ACTUEEL NIEUWS

Gratis E-book

Alles wat u moet weten over franchise

In het eBook 'Wat is franchise?' wordt het begrip 'franchise' afgebakend: Wat is franchise, welke franchisevormen zijn er, wat zijn de voor- en nadelen van franchising, hoe zien recente marktontwikkelingen eruit en welke vooroordelen leven er ten aanzien van dit vaak zo succesvolle businessmodel.

E-book downloaden

Franchise nieuwsbrief

Wekelijks actueel nieuws uit de franchisebranche!

Nu aanmelden

De nieuwsbrief E-Zine wordt, naar keuze, dagelijks of wekelijks aan u toegezonden en bevat franchise opportunities, aangeboden vastgoed, vacatures, het meest actuele franchisenieuws, interviews, een agenda met franchise-gerelateerde beurzen en congressen, columns geschreven door franchisespecialisten en allerlei tips & adviezen.